مهدی حیدری در گفتوگو با ایسنا، با اشاره به اینکه عملیات اجرایی این قسمت حدود سه ماه است که متوقف شده است، افزود: پس از شکست عرشه سطح سه و به دلایل فنی کارفرما صورت وضعیت پیمانکار را رسیدگی نکرده تا مجبور شود شکستگی را اصلاح و ترمیم کند، پیمانکار نیز مدتی شارژ مالی نشده و تلاش میکنیم تا یک ماه آینده این مشکل حل شود.
وی با اشاره به اینکه عملیات اصلاحی دیگر قسمتهای پل چراغ قرمز تقریبا تمام شده است، ادامه داد: این پل دو مشکل اساسی داشت که یکی شکستگی عرشه سطح سه بود که با کمک مشاور جدید و نقشههای ترمیمی اصلاح شد و عملیات بتنریزی مدول اصلی عرشه سطح سه نیز تمام شده و قالب برداریهای زیر پل هم قبل از افتتاح سطح دو انجام شده است.
حیدری اضافه کرد: مشکل دیگر پل چراغ قرمز ارتفاع عبور دوربرگردان از سمت میدان عاشورا بود و برای خودروهای این مسیر مشکلاتی ایجاد کرده بود که با تغییر مسیر یا اصلاح هندسی از قسمت دیگری عبور داده میشوند.
عضو شورای شهر همدان اضافه کرد: مورد بعدی اصلاح ترافیکی میدان باباطاهر برای جلوگیری از پسزدگی ترافیکی از سمت پل چراغ قرمز به باباطاهر بود که این اصلاح نیز انجام شده است.
وی با اشاره به اینکه برای تکمیل فاز دو این پل نمیتوان زمان دقیقی پیشبینی کرد، گفت: اگر شرایط مهیا باشد فاز دوم کمتر از یکسال میتواند به بهرهبرداری برسد اما به عوامل زیادی نیز بستگی دارد که باید فراهم شود.
حیدری در پایان بیان کرد: امیدواریم در دوره ششم شورا و شهرداری بتوانیم پل چراغ قرمز را که با طولانی شدن عملیات اجرایی کام مردم را تلخ کرده در تمام فازها به بهرهبرداری برسانیم و مشکلات ترافیکی آن منطقه را برطرف کنیم.
انتهای پیام