یکهزارو ۵۳۷ شکایت حوزه کالا و خدمات در استان بوشهر رسیدگی شد

ایرنا یکشنبه 14 شهریور 1400 - 13:44
بوشهر- ایرنا- معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کننده سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: در پنج ماه نخست امسال یکهزار و ۵۳۷ شکایت در حوزه کالا و خدمات از طریق واحد رسیدگی این سازمان و ادارات تابعه مورد رسیدگی قرار گرفت.
یکهزارو ۵۳۷ شکایت حوزه کالا و خدمات در استان بوشهر رسیدگی شد

به گزارش ایرنا، رضا جمالی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: از مجموع این شکایت‎‌ها، ۴۲۰ مورد به کشف تخلف و تنظیم گزارش بازرسی، ۱۲۵ فقره به مصالحه و جلب رضایت شاکیان منجر شد و مابقی نیز تخلفی از آنها محرز نشد. 

وی بیان کرد: بررسی‌ وضعیت گزارش‌‎ها حاکی از آن است که بیشترین شکایت دریافی در حوزه کالا مربوط به نان، مرغ گرم، میوه و سبزی، پوشاک، موبایل و سیمان است.

جمالی اظهار داشت: در حوزه خدمات بیشترین شکایت مربوط به تعمیرات خودرو سبک، آرایشگاه‌ها، تعمیر لوازم برقی و خانگی، مشاوران املاک، نصب آسانسور است.

وی اضافه کرد: بیشترین تخلف‎‌های کشف شده  به ترتیب شامل گرانفروشی، تقلب، ضرر و زیان، رعایت نشدن شیوه‌‎نامه‌های بهداشتی، کم فروشی، اختفا و امتناع از عرضه کالا و  رعایت نشدن ساعت کاری در صنف نانوایان است.

جمالی از شهروندان خواست در صورت مشاهده هر گونه تخلف صنفی موارد را از طریق  سامانه ۱۲۴ گزارش کنند.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.