به گزارش ایرنا، بهمن مرادنیا روز دوشنبه در پنجمین جلسه شورای توسعه و برنامه ریزی کردستان اظهار داشت: تخصیص اعتبار قابل توجه به استان برای آسفالت و نیز بهسازی راههای روستایی می تواند بخش عمده ای مشکلات موجود در حوزه حمل و نقل روستایی را مرتفع کند.
وی با تاکید بر ضرورت اولویت بندی طرح های عمرانی از سوی فرمانداران و مدیران اجرایی استان، افزود: تعهدات بر زمین مانده از سوی دستگاههای اجرایی باید در ظرف مدت زمان فصل کاری باقی مانده انجام گیرد و کوتاهی از هیچ مدیری پذیرفتنی نیست.
استاندار کردستان با قدردانی از سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان برای توزیع سریع اعتبارات عمرانی در بین دستگاههای اجرایی گفت: یکی از ملزومات مهم برنامه ریزی ارائه آمار و اطلاعات است که مدیران اجرایی باید به آن توجه ویژه داشته باشند و مورد قبول نیست که مدیری اطلاعاتی از مجموعه خود نداشته باشد.
مرادنیا با بیان اینکه به فرمانداران تاکید شده است که طرح جدیدی برای برخورداری از اعتبار تعریف نشود، افزود: همه تلاش مجموعه استان باید برای اتمام طرحهای نیمه تمام باشد که در حوزه راه روستایی با تخصیص حدود ۴۶ درصد اعتبارا اختصاص یافته، فعلا تسویه بدهی های گذشته و تسویه حساب نباید در اولویت باشد و از مابقی تخصیص می شود برای این بخش هزینه کرد.
وی با تاکید بر اینکه شرایط فعلی کشور می طلبد تا بخش تولید و اشتغال بیش از پیش تقویت شود، اضافه کرد: تبصره ۸ فرصت مناسبی است تا سهم مناسبی برای استان در این زمینه جذب شود که سهم کل کشور ۳۲ هزار میلیارد تومانی کشور، ۴.۶ درصد است و فرصت مغتنمی پیش آمده است تا بتوانیم در این حوزه در استان تحول ایجاد کنیم.
وی در زمینه تهاتر هم با تاکید بر لزوم تشکلی جلسه ای با حضور پیمانکاران و بانکها، اظهار داشت:در این زمینه بصورت جدی کار نمی شود و از این محل به راحتی می شود ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیارد تومان جذب کرد و کارهای بسیاری انجام داد.
استان کردستان داری هشت هزار و هشت کیلومتر راه شریانی، غیرشریانی و روستایی بوده که شامل یک هزار و ۹۰۰ کیلومتر بین شهری (شریانی و غیرشریانی) و ۶ هزار و ۱۹۰ کیلومتر روستایی است.
هم اکنون از ۶ هزار و ۱۹۰ کیلومتر راه روستایی ۲ هزار و ۹۰۰ کیلومتر آسفالته، ۶۳۵ کیلومتر شنی و ۲ هزار و ۶۵۵ کیلومتر خاکی است.