۲۴۱ پرونده تخلف صنفی استان سمنان منجر به جلب رضایت شاکیان شد

خبرگزاری مهر شنبه 17 مهر 1400 - 14:19
سمنان- معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت سمنان بابیان اینکه واحدهای صنفی استان رصد می‌شود، گفت: طی پنج‌ماهه سال جاری ۲۴۱ پرونده تخلف صنفی منجر به جلب رضایت شاکیان شده است.
۲۴۱ پرونده تخلف صنفی استان سمنان منجر به جلب رضایت شاکیان شد

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی یحیایی ظهر شنبه در گفتگو با خبرنگاران به میزبانی اداره کل صمت سمنان ضمن بیان اینکه طی پنج‌ماهه نخست سال جاری یک هزار و ۶۰۰ مورد شکایت مردمی در خصوص تخلفات واحدهای صنفی به ثبت رسیده است، ابراز داشت: از این تعداد ۲۴۱ پرونده تخلف صنفی استان سمنان منجر به جلب رضایت شاکیان شده است.

وی بابیان اینکه پرونده‌های تخلف که منتهی به مصالحه شدند حدود شش میلیارد و ۵۴۰ میلیون ریال برآورد شده است، افزود: پرونده‌های تخلف در کارگروه‌های شهرستانی مورد رسیدگی قرار می‌گیرند که خوشبختانه بخشی از آن‌ها منجر به جلب رضایت شاکیان شده است.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت استان سمنان بابیان اینکه شکایت مردمی درخصوص کالا وخدمات از طریق ستادهای خبری مستقر در سازمان صنعت، معدن و تجارت و نیز ادارات و نمایندگی شهرستان‌های تابعه اخذ می‌شوند، ابراز داشت: از میزان تخلفات صورت گرفته حدود یک هزار و ۳۱۱ مربوط به بخش کالا و مابقی به خدمات مربوط است.

یحیایی بابیان اینکه تعداد ۶۵۵ تخلف صنفی شناسایی و تشکیل پرونده شدند، تصریح کرد: این پرونده‌ها برای بررسی و سیر مراحل قانونی به اداره کل تعزیرات حکومتی ارسال‌شده است.

وی افزود: گران‌فروشی، تقلب و عدم درج قیمت بیشترین موارد تخلف در شکایات مردمی را شامل می‌شود که در این خصوص از شهروندان درخواست داریم تا علاوه بر موارد فوق کم‌فروشی، عدم صدور صورت حساب و عرضه و فروش کالای قاچاق به شماره ۱۲۴ سامانه ستاد خبری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گزارش کنند.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.