پاسخگویی ۸۲ درصدی به درخواست‌های مردمی در وزارت تعاون

صدا و سیما شنبه 13 آذر 1400 - 12:02
عملکرد و اقدامات دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایت وزارت تعاون در دولت سیزدهم اعلام و تاکید شد؛ پاسخگویی ۸۲ درصدی به درخواست‌های مردمی و پیگیری راه اندازی سامانه سوت زنی از مهم‌ترین کار‌ها بوده است.

پاسخگویی ۸۲ درصدی به درخواست‌های مردمی در وزارت تعاونبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، راهبری دفاتر بازرسی سازمان‌های تابعه، تشریح برنامه‌های مرتبط با اجرای اصولی سلامت اداری و مبارزه با فساد به عنوان یکی از اصلی‌ترین معضلات کشور، تمهیدات لازم برای راه اندازی «سامانه سوت زنی» و تهیه دستورالعمل حمایت و تشویق گزارشگران فساد، بازبینی فرایند و تهیه طرح جدید بازرسی و مشارکت ناظران مردمی، تشکیل ستاد همسویی در خصوص شناسایی موانع و حضور میدانی در سفر‌های استانی برای گره گشایی مشکلات مردم و احصاء چالش‌ها و مشکلات ادارات اجرایی استان‌ها از جمله اقدامات این دفتر در این سه ماه به شمار می‌رود.
بر اساس این گزارش، ۱۲۸۰ شکایات و درخواست‌های مردمی بررسی و ۸۲ درصد آن پاسخ داده شد، بسط و توسعه سامانه پاسخگویی تلفنی ۲۵۰۰ برای پاسخگویی و راهنمایی سریع تماس گیرندگان در حوزه‌های مختلف و ابلاغ دستورالعمل ارتباط مردمی به حوزه‌های ستادی و اجرایی در مورد سفر‌های رئیس جمهور و نظارت و رصد بر این فرایند از دیگر اقدامات این دفتر محسوب می‌شود.
در بخش ارزیابی عملکرد نیز می‌توان به ارائه چالش‌های پیش روی نظام ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی برای بهینه سازی فرایند ارزیابی عملکرد، تهیه و تدوین شاخص‌های پیشنهادی مرتبط با محور شفافیت و تعارض منافع به سازمان اداری و استخدامی کشور اشاره کرد.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.