۵۲ هزارملک آموزش و پرورش کشور فاقد سند هستند

خبرگزاری مهر سه شنبه 16 دی 1399 - 13:42
ارومیه- معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش گفت: در حال حاضر ۵۲ هزار ملک آموزش و پرورش فاقد سند است.
۵۲ هزارملک آموزش و پرورش کشور فاقد سند هستند

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم احمدی لاشکی پیش از ظهر سه شنبه در دیدار با امام جمعه ارومیه با بیان اینکه به زودی تفاهم‌نامه ای مابین وزارت آموزش و پرورش، بنیاد مسکن و ثبت اسناد کشور جهت تسریع در سنددار شدن املاک آموزش و پرورش امضا خواهد شد، افزود: با همکاری دستگاه‌های مربوطه تا یک سال آینده شاهد انقلابی در حوزه مستندسازی املاک آموزش و پرورش خواهیم بود.

وی با بیان اینکه در قالب این تفاهم نامه حدود ۳۸ هزار و ۵۰۰ ملک آموزش و پرورش سند دار می‌شود، اظهار کرد: طبق مستند سازی ۱۰۰ هزار و ۴۷۶ ملک متعلق به آموزش و پرورش در کشور داریم.

احمدی لاشکی در مورد پرونده‌های حقوقی آموزش و پرورش گفت: از سال ۹۰ تا ۹۸ حدود ۳۵ صدم درصد پرونده‌های تخلفاتی داشتیم و بیش از ۹۵ درصد تخلفات انضباطی است و البته عمدتاً ناشی از عدم آگاهی نسبت به قانون است زیرا تعداد ۹۳ درصد محکومیت‌ها بازگشت پرونده و تکرار خطا نداشته است.

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش همچنین در خصوص سند ۲۰۳۰ افزود: این سند در آموزش و پرورش جایی ندارد و تحقق اهداف سند تحول بنیادین این نهاد به عنوان سند بالادستی نظام تعلیم و تربیت در دستور کار است.

احمدی لاشکی ادامه داد: آموزش و پرورش تا کنون ۴۵ میلیارد ریال برای حل مشکلات دانش آموزان حادثه دیده شین آبادی و کاهش آلام آنان هزینه کرده است و وزارت بهداشت نیز فرآیند درمان آنها را بر عهده گرفته است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی نیز در این دیدار گفت: تقویت کمی و کیفی دانشگاه فرهنگیان همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده زیرا تربیت معلم ارتباط مستقیم با تربیت نسلی فرهیخته دارد.

حجت الاسلام سیدمهدی قریشی با بیان اینکه حضور پر رنگ روحانیون در مدارس، در تربیت دینی دانش آموزان نقش بسزایی دارد گفت: مدیریت مالی صحیح و تبدیل به احسن املاک آموزش و پرورش، بسیاری از مشکلات مالی آموزش و پرورش را حل می‌کند.

وی با بیان اینکه کار تعلیم و تربیت با وجود شیوع بیماری کرونا، مجاهدت بزرگی است که معلمان در مدارس و روحانیان در حوزه‌های علمیه به خوبی از پس آن برمی‌آیند، ادامه داد: استفاده از ظرفیت گروه‌های معارف دانشگاهی جهت پاسخگویی به شبهات دانش آموزان باید مورد توجه قرار گیرد و بهره مندی از توان خیّران فعال در حوزه آموزش و پرورش نیز در راستای فعالیت‌های تربیتی راهگشا خواهد بود.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.