به گزارش ایرنا محمد مهر افزون روز پنجشنبه در جلسه بررسی فعالیت هنرستان ها وروند بازگشایی آنها افزود: یکی از مهم ترین سیاست های آموزشی دولت در راستای محو معضل بیکاری و پرورش نیروی ماهر، توسعه مراکز آموزش فنی و حرفه ای است که تلاش می کند از تمام ظرفیت ها و امکانات موجود کشور در این خصوص استفاده کند.
وی اظهار داشت: با توجه به اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و توسعه رشته های فنی و مهارتی باید۵۰ درصد دانش آموزان جذب هنرستان های فنی حرفه ای وکاردانش شوند که رویکرد وزارت آموزش و پرورش نیز در همین راستا جهت توسعه هنرستان ها می باشد.
وی افزود: براساس سند چشم انداز ۲۰ ساله در افق ۱۴۰۴، ایران کشوری برخوردار از دانش پیشرفته، توانا در تولید علم و فناوری، متکی برسهم برتر منابع انسانی و سرمایه اجتماعی در تولید ملی خواهد بود که تحقق این چشم انداز نیازمند نیروی انسانی مسلط به دانش، مهارت و فناوری است .
مهر افزون تربیت نیروی انسانی متخصص و کارآفرین را از عوامل کلیدی در توسعه دانست و ادامه داد: بروجرد دارای ۶۵ هزار دانش آموز است که حدود ۲ هزار و ۷۰۰ نفر آنها در ۲۰ هنرستان فنی و حرفه ای به تحصیل اشتغال دارند و باید برای جذب بیشتر دانش آموزان در این مراکز برنامه ریزی نمود.
وی بهترین مدیر هنرستان ها را افراد ریسک پذیر و کارآفرین معرفی کرد و بیان کر: برخی از مدیران معتقد هستند به دلیل محدودیت منابع و سرمایه نمیشود کاری کرد و به همین دلیل مدارس تحت مدیریت آنها شرایط بهتری پیدا نمیکنند در صورتی که باید بتواند با هنر مدیریتی خود از ظرفیت خیران به بهترین نحو بهره مند شود.
مدیر آموزش و پرورش بروجرد برنامه ریزی مدیران جهت جبران افت تحصیلی دانش آموزان در دوران پساکرونا را بسیار حساس دانست و اظهار داشت: در ۲ سال گذشته با وجود شرایط بحرانی شیوع کرونا و دوری دانش آموزان از مدارس شاهد افت تحصیلی در همه پایه ها و مقاطع تحصیلی بوده ایم که نیاز است مدیران توجه بیشتری به بحث بازگشایی مدارس و استمرار روند آموزشی با رعایت پروتکل های بهداشتی داشته باشند.
در این جلسه از مدیران هنرستان های فنی و حرفه ای برای کسب ۶ رتبه برتر کشوری و استانی در برنامه آموزش همراه تولید قدردانی شد.