عملکرد جزیره‌ای دستگاه‌ها موجب کاهش اثرگذاری برنامه‌ها می‌شود

ایرنا چهارشنبه 13 بهمن 1400 - 14:13
بیرجند - ایرنا - مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی گفت: جزیره‌ای عمل کردن نهادها و دستگاه‌ها در نهایت موجب ایجاد خلاءهایی غیرقابل جبران و کاهش اثرگذاری برنامه‌ها می‌شود.
عملکرد جزیره‌ای دستگاه‌ها موجب کاهش اثرگذاری برنامه‌ها می‌شود

فرشته اسدزاده روز چهارشنبه در آیین اختتامیه دومین جشنواره کالاهای فرهنگی خراسان جنوبی افزود: با هم‌افزایی دستگاه‌ها اثرگذاری قوی‌تری از برگزاری جشنواره‌ها و برنامه‌ها حاصل می شود.

وی به تلاش بانوان استان در تولید صنایع دستی و ضرورت معرفی این فعالیت‌ها در سطح کشور اشاره کرد و گفت: تعامل ایجاد شده بین ۲ دستگاه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای معرفی کالاهای فرهنگی بسیار ارزشمند است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی اظهار داشت: هدف اصلی فعالیت‌های ما، ایجاد امید در خانواده‌ها است، تقویت حضور بانوان صنعتگر در خانواده‌ها به عنوان کمک کننده به چرخه اقتصادی خانواده، می‌تواند این هدف را محقق سازد.

وی افزود: در این فضای سخت اقتصادی باید کمک کنیم تا هنر و صنعت کنار هم قرار بگیرند و محصولی از خانه تولید روانه بازار شود.

وی عنوان کرد: امیدوارم متولیان جشنواره، این اختتامیه را پایان کار قرار ندهند و از این به بعد برای معرفی این کالاهای فرهنگی برنامه‌ریزی کرده و تلاش کنند.

سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی هم در این آیین گفت: فراخوان جشنواره با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تهیه و مهرماه امسال منتشر شد.

محمود رمضانی با اشاره به استقبال بسیار بالای شرکت کنندگان از این جشنواره، بیان کرد: ۲۳۴ اثر در ۲ بخش کالاهای فرهنگی و عروسک سازی به دبیرخانه ارسال شد که از لحاظ تعداد آثار، جزو ۱۰ استان برتر کشور قرار گرفتیم.

وی با بیان اینکه گفتمان سازی و فرهنگ‌ سازی برای تولید کالاهای فرهنگی ایرانی و اسلامی و ایجاد فضای رقابتی در حوزه تولید صنایع دستی جزو اهداف این جشنواره بود، اضافه کرد: با برگزاری این جشنواره تلاش کردیم تا فرهنگ خرید کالاهای فرهنگی بومی خراسان جنوبی در بین مردم، بیش از پیش ایجاد شود.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان جنوبی نیز در این جشنواره گفت: هر کالای فرهنگی برای اثرگذاری در جامعه، نیاز به ۲ بخش فرهنگ سازی و تجاری سازی دارد که برای تجاری سازی نیز باید نیاز مردم در نظر گرفته شود و بر مبنای آن تولید انجام گیرد.

عباسعلی بهاری افزود: قرار گرفتن سازمان صنعت، معدن و تجارت در کنار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برای تجاری سازی و رساندن کالاهای فرهنگی به تولید انبوه، موجب فراهم شدن دسترسی مردم به این کالاها خواهد شد.

وی بیان کرد: در نظر گرفتن مکان‌های فرهنگی برای عرضه این کالاها نیز ضروری است و حتی نحوه تبلیغات آن‌ها نیز باید حاوی نکات فرهنگی و ویژگی‌های بومی منطقه باشد.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.