رسیدگی به تخلفات مالی برخی سازمان‌های مردم نهاد

صدا و سیما یکشنبه 15 تیر 1399 - 18:09
معاون سیاسی و اجتماعی استانداری تهران از پیگیری و نظارت بر عملکرد مالی سازمان‌های مردم نهاد و انجمن‌های خیریه خبر داد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، جلسه شورای توسعه و حمایت از سازمان‌های مردم نهاد امروز یکشنبه ۱۵ تیرماه به ریاست شکراله حسن بیگی معاون سیاسی و اجتماعی استانداری تهران و با حضور فرزانه مروستی مدیرکل دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری و معاونان حوزه سمن‌های دفتر اجتماعی استانداری و مدیران استانی عضو شورا برگزار شد.
رسیدگی به وضعیت تراز مالی تعدادی از انجمن‌های خیریه در دستور کار این جلسه شورا قرار داشت.
معاون سیاسی و اجتماعی استانداری تهران در این جلسه با اشاره به اینکه در قانون و آیین نامه مربوط به سازمان‌های مردم نهاد به رسیدگی وضعیت مالی سمن‌ها از طریق موسسات حسابرسی اشاره شده است، گفت: سازمان‌های مردم نهاد و انجمن‌های خیریه به تهیه صورت‌های مالی و تراز حساب‌های مجموعه خود دقت نظر داشته باشند و این موارد از طریق کمیته تشکیل شده در دفتر اجتماعی پیگیری خواهد شد.
حسن بیگی با تاکید بر اینکه قوانین در خصوص مواجهه و برخورد با تخلفات برخی سازمان‌های مردم نهاد باید بازدارنده باشد عنوان کرد: در خصوص سازمان‌ها و انجمن‌های خیریه مردم نهاد که با تخلفات مالی همراهند اقداماتی از سوی استانداری تهران و سپس ارجاع به مراجع ذیصلاح انجام خواهد شد.
در این جلسه در خصوص اخذ تعهد از سمن‌های متخلف، درج در پرونده و تعهد به رفع اشکالات از سوی اعضای شورا مصوباتی اتخاذ شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران
 بانک اطلاعاتی واحد‌های راکد استان تهران تهیه می‌شود 
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران با اشاره به لزوم فعال سازی واحد‌های راکد از تهیه بانک اطلاعاتی واحد‌های راکد استان تهران خبر داد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، حشمت الله عسگری در جلسه بررسی واحد‌های تملیکی و راکد استان با اشاره به ضرورت تعیین تکلیف اموال تملیکی از سوی بانک‌ها اظهار داشت: تعیین تکلیف اموال تملیکی از سوی بانک‌ها اولویت استان تهران است که با احصا آمار‌ها و اطلاعات دقیق و تهیه بانک اطلاعاتی در این زمینه می‌توان به روند فعالیت‌ها سرعت بخشید.
وی ادامه داد: در سال جهش تولید و در شرایطی که به واسطه کرونا برخی واحد‌های اقتصادی دچار آسیب شده اند، فعال سازی واحد‌های راکد نقش موثری در افزایش تولید و ایجاد اشتغال دارد؛ از اینرو یکی از اولویت‌های مهم استان تهران در این زمینه تعریف شده است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران تاکید کرد: با توجه به مغایرت آمار ارائه شده از سوی بانک مرکزی در مورد واحد‌های تملک شده توسط بانک‌ها و آمار ارائه شده از سوی واحد‌های صنعتی در استان، احصا اطلاعات دقیق و تهیه بانک اطلاعاتی در این زمینه در دستورکار قرار دارد.
عسگری خاطرنشان کرد: مقرر شد تا شرکت شهرک‌های صنعتی، اداره کل صنعت معدن و تجارت، میراث فرهنگی و سایر دستگاه‌های استانی آمار دقیقی از واحد‌های راکد و تملیکی را اعلام کنند تا بر مبنای اطلاعات جمع بندی شده اقدامات لازم جهت فعال سازی واحد‌های پیگیری شود.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.