آلمانی ها نگران اوضاع اقتصادی خود هستند

صدا و سیما چهارشنبه 07 اردیبهشت 1401 - 20:42
شاخص اعتماد مصرف کننده در آلمان به کمترین میزان خود رسید.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از رویترز؛ شاخص اعتماد مصرف کننده در آلمان به کمترین میزان خود رسید.
با ادامه جنگ اوکراین، شاخص اعتماد مصرف کننده در آلمان در ماه مه به کمترین میزان خود رسید و موجب کاهش امید‌ها به احیای اقتصادی دوران پساکرونا شد. موسسه «جی اف کی» بر اساس نظرسنجی از ۲ هزار آلمانی اعلام کرد شاخص اعتماد مصرف کننده به منفی ۲۶ و نیم نقطه کاهش یافته است. رقم قبلی این شاخص در ماه گذشته میلادی، منفی ۱۵ و هفت دهم بود.
آغاز جنگ اوکراین در ۲۴ فوریه، موجب بالا رفتن بهای انرژی و مواد غذایی و در نتیجه کاهش شاخص اعتماد مصرف کننده در آلمان شد.


رولف بورکل، کارشناس مصرف کننده شرکت «جی اف کی» گفت: «شاخص اعتماد مصرف کننده به طرز قابل توجهی در ماه آوریل کاهش یافته است. همه نماد‌های شاخص اعتماد مصرف کننده به طور چشمگیری کاهش داشته است. این شاخص از زمان آغاز ثبت آن در آلمان از سال ۱۹۹۱ سنجیده نشده بود.»
او افزود: «یکی از دلایل تعیین کننده کاهش اعتماد مصرف کننده، تورم کنونی است که علت عمده آن افزایش بهای انرژی است. نرخ تورم آلمان به بیش از ۷ درصد رسیده که بالاترین میزان در ۴۰ سال گذشته است. این وضع، موجب کاهش قدرت خرید مردم شده است.»
بورکل گفت: «جنگ اوکراین به طور حتم، یکی از موارد تاثیر گذار بر این شاخص است. پیش از هر چیز برای بازیابی شاخص اعتماد مصرف کننده، ابتدا باید در اوکراین آتش بس اعلام و مذاکرات صلح پیگری شود.»

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.