مربیان پرورشی البرز با رویکرد کار تشکیلاتی در مدارس آشنا شدند

ایرنا سه شنبه 24 خرداد 1401 - 18:17
کرج- ایرنا- معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز با اشاره به اهمیت ارتقای سطح دانش مربیان پرورشی گفت: این مربیان با رویکرد کار تشکیلاتی در مدارس استان آشنا شدند.
مربیان پرورشی البرز با رویکرد کار تشکیلاتی در مدارس آشنا شدند

به گزارش ایرنا، « سردار فتح الهی » در کارگاه آموزشی چگونه در مدرسه تشکیلات بسازیم ؟ که روز سه شنبه درکانون امام علی (ع) برگزار شد، افزود: دراین کارگاه باید ها و نباید های تشکیلات سازی در مدارس را با نگاه تربیتی و جهادی مورد  بررسی قرار می دهیم.

وی با اشاره به اینکه مربیان پرورشی برای تربیت نسلی متعهد باید روحیه امید و نشاط را در مدارس تقویت و خلاقیت‌ها را پرورش دهند، خاطرنشان کرد: کشف استعداد دانش آموزان و پرورش و تقویت این استعدادها شادابی و بالندگی جامعه را به دنبال خواهد داشت.

وی کار فرهنگی و تربیتی را یک مسوولیت بسیار سنگین و حساس دانست و تصریح کرد: مربیان پرورشی باید فضای حاکم بر مدرسه را به یک فضای مجذوب و توام با عشق و صمیمیت تبدیل کنند.

فتح الهی یادآورشد: با توجه به شرایط حساس فرهنگی و جنگ نرم دشمنان باید بیشتر به موضوعات فرهنگی و دینی در جامعه بویژه در مدارس بپردازیم.

وی با بیان اینکه اساس کار مربیان پرورشی در مدارس به عنوان سکان داران نظام تعلیم و تربیت، آموزش مهارت‌های زندگی به دانش آموزان و هدایت کردن آنان به سمت ارزش‌های والای انسانی است،اضافه کرد: در شرایط کنونی که همه توجه ها به سمت فضای مجازی پیش رفته است باید با برنامه‌ریزی و بسترسازی مناسب و درست در فضای مجازی، برنامه های پرورشی و تربیتی اجرایی شوند.

وی ادامه داد: انجام کارهای تشکیلاتی موجب ترویج دامنه فعالیت های فرهنگی و تربیتی در مدارس می شود که این مهم نیاز به داشتن دغدغه فرهنگی و کار جهادی در مدارس البرز دارد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز افزود: تعامل مربیان پرورشی و مشاوران با دانش‌آموزان به صورت حضوری و مجازی در کاهش آسیب های تخریبگرانه فضای رسانه های غربی بسیار تاثیرگذاراست.

وی عنوان کرد: حضور دانش آموزان در مدارس در ایام اوقات فراغت برای ارتقای اهداف پرورشی، تربیتی و مشاوره‌ای که در نهایت منجر به اجرایی شدن سند تحول بنیادین و تربیت تمام ساحتی نسل آینده کشور می شود، ضروری به نظر می رسد.

فتح الهی تاکید کرد: مربیان پرورشی برای پاسخگویی به سوالات دانش آموزان باید مطالعه خوب و موثر داشته باشند و در دوره های توانمند سازی ویژه تربیتی مشارکت کنند و در کانال های پیام رسان در ایتا نیز عضو شوند.

در این آیین از ۱۱ معلم استان البرز که در جشنواره کشوری تفکر و سبک زندگی  و الگوهای برتر تدریس برگزیده شده بودند، تجلیل به عمل آمد.

استان البرز ۳۸۰ مربی پرورشی در مدارس استان دارد.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.