به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، میرسلیم طراح موتور ۳ استوانه ملی گفت: در سال ۱۳۸۰، تصمیم گرفتیم خودرو ملی را مجهز به موتور ملی کنیم. چرا که اگر قرار است خودرو ملی داشته باشیم، باید موتور ملی داشته باشیم.
او گفت: کار تولید یک خودرو ملی اینگونه نیست که یک شبه به آن برسیم و نیاز به تلاش چندگانه دارد و چند سال برای رسیدن به این خواسته تلاش کردهایم.
بیشتر بخوانید
میرسلیم افزود: در سال ۹۶، تحریمها صورت گرفت و باعث اختلال در کارمان شد، اما امروز به این موفقیت دست یافتهایم بدون اینکه به خارج از کشور نیازی داشته باشیم.
طراح موتور ۳ استوانه ملی گفت: موتور سه استوانه در بازار نداشتهایم و نمونه این موتور در داخل کشور وجود نداشت. این موتور اکنون نمونه آزمایشی است و تماما به کمک مهندسان داخلی ساخته شده است.
او گفت: این کاری که با همت مهندسان انجام گرفته اکنون به ثمر نشسته، اما نیاز به سرمایه گذاری و حمایت دارد، این موتور با تولید انبوه تحولی عظیم در صنعت خودرو ایجاد خواهد کرد.
میرسلیم گفت: اهم ویژگیهای این موتور، کاهش انتشار آلایندگی و رسیدن به اهداف استانداردی محیط زیست، استفاده بهینه از زیر ساخت سوخت پاک، کاهش تولید گازهای گلخانهای و جلوگیری از اثرات مضر آن و ایفای تعهدات ملی و بین المللی است.
انتهای پیام/