به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، شیوع ویروس کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد از اوایل اسفند ماه سال گذشته در استان کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد و تاکنون بیش از 420 نفر از مردم این استان بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست دادهاند.
زندگی مردم استان کهگیلویه و بویراحمد نیز همانند سایر مناطق جهان که با ویروس کرونا درگیر بوده و هستند به اجبار وارد فاز جدیدی از حیات شد.این استان با توجه به بافت عشیرهای و وجود روابط و مناسبات محکم قومیتی، بیش از هر منطقهای در معرض خطر بحران ناشی از شیوع ویروس کرونا بود و این عامل در کنار ضعف زیرساختهای درمانی و بهداشتی و ... نگرانی از شیوع ویروس کرونا را چند برایر کرده بود.
اما خوشبختانه کنترلهای صحیح و مشارکت بیش از 90 درصدی مردم در رعایت دستورالعملهای بهداشتی این استان را از سقوط در شیب، تاکنون نجات داده است.
گرچه ضعف زیرساختهای بهداشتی در سایه توجه و مشارکت عمومی و تلاش ایثارگونه کادر درمان مرگ و میر ناشی از کرونا را در استان را تا حدودی زیادی کنترل کرد، اما ضعف زیرساختهای ارتباط الکترونیکی و اینترنتی موضوع تحصیل و آموزش را در این استان تا حدود زیادی به کما برد.
شیرعلی خرامین روانشناس و عضو هیئت علمی دانشگاه یاسوج، معتقد است سوادآموزی در دوره کرونا از طریق مجازی ناقص و فلج است و دانشآموزان و دانشجویان در این مقطع دچار خسارت بسیار در زمینه آموزش و یادگیری میشوند.
وی فضای ایجاد شده آموزش در بستر اینترنت و فضای مجازی را یک فرصت نوین و ارزشمند دانست و گفت: این فرصت در صورتی میتواند موثر واقع شود که کیفیت خدماتدهی در آن مناسب و بدون کم و کاستی باشد.
متاسفانه ضعف زیرساختهای ارتباطی در بستر اینترنت این روزها در استان کهگیلویه و بویراحمد، به ویژه در مناطق روستایی علاوه بر آسیب رساندن به آموزش برای محصلان باعث کلافه شدن کادر آموزشی شده است.
در برخی از مناطق استان کهگیلویه و بویراحمد اینترنت در پایینترین سطح کیفیت قرار دارد و وجود این معضل بارگذاری مطالب آموزشی و دریافت آن برای دانشآموزان و دانشجویان را با مشکل مواجه کرده است.
به گفته سرپرست مخابرات استان کهگیلویه و بویراحمد، سختگذر بودن مناطق روستایی، نبود تجهیزات و امکانات، تورم و گرانی حاکم بر بازار از عوامل تاثیر گذار در عدم ارتقا بستر اینترنت در استان کهگیلویه و بویراحمد است.
انتهای پیام/542/ش