تولید محتوا، زیر مجموعهای از بازاریابی دیجیتالی است و هدف آن جذب مخاطبان بیشتر برای کسبوکارهای اینترنتی است. یکی از شاخههای تولید محتوا، تولید محتوا به انگلیسی نام دارد. بسیاری از کارشناسان این نوع تولید محتوا را مسیری برای جهانی شدن کسبوکارها میدانند.
پس اگر مدیران کسبوکارها قصد دارند در سطح بینالمللی فعالیت کنند، مشتریهای بیشتری از سراسر جهان به دست آورند و با افزایش تعداد مخاطبهایشان، حاشیه سود خوبی برای خود ایجاد کنند، میتوانند از خدمات وبسایت تولید محتوا به انگلیسی استفاده کنند و کسبوکارشان را گسترش بدهند.
در کل فواید این نوع تولید محتوا را میتوان به صورت زیر خلاصه کرد:
در مرحله برنامهریزی باید شناخت کافی نسبت به مخاطب خود پیدا کنید. بهتر است تحقیقات زیادی در این زمینه انجام دهید تا کاملا با مخاطبتان، ویژگیهایش و سوالاتی که در ذهن دارد آشنا شوید. برای کسب این گونه اطلاعات صرفا جستوجو در اینترنت کافی نیست و باید از تحقیقات میدانی، پرسشنامه، مشاهده و ... نیز استفاده کنید.
در مرحله برنامهریزی علاوه بر کسب شناخت نسبت به مخاطب باید کلیدواژههای مناسب را نیز پیدا کنید. موضوع مورد نظرتان را در وبسایتهایی مثل کیورد پلنر جستوجو کنید تا کلیدواژههای مناسب را در اختیارتان قرار دهند. مراقب باشید بیش از اندازه از این کلمات کلیدی استفاده نکنید چرا که برای مخاطب کسلکننده میشود و به مطالعه ادامه متن ترغیب نخواهد شد.
برای اینکه بتوانید برنامهریزی مناسبی برای تولید محتوای خود انجام دهید و از منابع در اختیارتان به صورت بهینه استفاده کنید، از تقویم محتوا کمک بگیرید و به نتایج مطلوبتان دست پیدا کنید.
اصول سئو از موارد بسیار مهمی است که در موفقیت محتوای تولیدیتان تاثیر بسیار زیادی دارد. اصول سئو شامل موارد زیر میشود:
بسیاری از افراد فکر میکنند همین که فردی نگارش خوبی داشته باشد، میتواند محتوای خوبی نیز تولید کند، در صورتی که باید بگوییم اصلا این گونه نیست! مهارت نگارش شرط لازم برای تولید کننده محتوای متنی است اما شرط کافی نیست. تولید کننده محتوا باید علاوه بر نگارش خوب، قدرت تاثیرگذاری بر مخاطب را نیز داشته باشد. یعنی با لحن مناسب به گونهای منظور خودش را به مخاطب برساند که بر تصمیمات خرید او اثر بگذارد و مخاطب را به یکی از مشتریهای وفادار کسبوکار تبدیل کند.
برای انجام تولید محتوا، میتوانید کارشناس استخدام کنید و فرآیند تولید محتوا را به او بسپارید. برای پرداخت حقالزحمه او نیز میتوانید براساس تعداد کلمات یا به صورت ساعتی به او مبلغی را پرداخت کنید. البته مراقب باشید که مهارت او را نیز در نظر بگیرید. اگر فردی که استخدام میکنید مهارت زیادی در این زمینه داشته باشد ولی شما کمتر از میزانی که استحقاق دارد به او پرداخت کنید، قطعا همکاریاش را با شما ادامه نخواهد داد. پس حتما حواستان به این موضوع باشد.
روش دیگری که برای تولید محتوا میتوانید استفاده کنید، برونسپاری کردن این فعالیت است. با جستوجو در اینترنت با تعرفههای تولید محتوا به انگلیسی آشنا شوید و بر اساس میزان بودجهتان، بهترین گزینه را انتخاب کنید.
سعی کنید محتوایی که تولید میکنید کیفیت بالایی داشته باشد تا در دو قسمت سوالات متداول و Featured Snippet نمایش داده شود. وقتی محتوایتان بهینه باشد و اصول سئو و سایر ویژگیهای یک محتوای مناسب در آن رعایت شده باشد، الگوریتم گوگل به طور خودکار آن را در این دو قسمت نمایش میدهد. بدین ترتیب بازدید سایتتان به صورت قابل توجهی افزایش مییابد و مخاطب بیشتری جذب میکنید.
این دو ویژگی هنوز در وب فارسی مورد استفاده قرار نگرفته است و بیشتر به محتوای وبسایتهای انگلیسی اختصاص دارد. پس هنگام تولید محتوا به زبان انگلیسی حتما این دو نکته را استفاده کنید تا کیفیت کارتان افزایش پیدا کند.
تولید محتوا به انگلیسی یکی از روشهایی است که مدیرعامل شرکتها و صاحبان کسبوکارها برای جهانی شدن از آن استفاده میکنند. آنها از این طریق تعداد مخاطبان هدف خود را افزایش میدهند و در نهایت با افزایش کیفیت محتواهای تولیدیشان، مخاطبان را به مشتریهای دائمی تبدیل میکنند. البته برای اینکه بتوانند چنین محتواهای اثربخشی تولید کنند باید از اصول خاصی مانند اصول سئو آگاهی داشته باشند.
تمام نکات و اصول مورد نیاز برای بهبود کیفیت محتواها را در مطلب بالا توضیح دادهایم، این نکات را مطالعه کنید و کارایی و اثربخشی محتواهایتان را افزایش دهید.