آغاز کوچ ۱۲۰ هزار نفره عشایر استان فارس

خبرگزاری مهر شنبه 30 مهر 1401 - 12:18
شیراز - معاون امر عشایر استان فارس گفت: کوچ ۱۲۰ هزار نفر جمعیت عشایر استان فارس از مناطق شمالی به سمت جنوب آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، جاوید حیاتی، با اشاره به آغاز فصل کوچ عشایر استان فارس، گفت: در کوچ پاییزه عشایر ۱۲۰ هزار نفر جمعیت کوچنده از مناطق شمالی استان نظیر آباده، اقلید، بوانات، سپیدان و خرم بید و … به مناطق جنوبی نظیر داراب، زرین‌دشت، خنج، لارستان، فراشبند و قیر و کارزین و فیروزآباد و برخی شهرهای همجوار در استان‌های خوزستان و بوشهر کوچ می‌کنند.

وی تصریح کرد: امسال هم گروه‌هایی برای آب رسانی به عشایر مستقر شده و تأمین سوخت، علوفه و آذوقه عشایر با مشارکت شرکت‌های تعاونی سیار عشایری استان انجام می‌شود.

معاون امور عشایر فارس افزود: تأمین امنیت عشایر هم با کمک نیروی انتظامی و سپاه و بسیج عشایری تأمین می‌شود.

حیاتی یادآور شد: کوچ ماشینی عشایر هم از نیمه دوم آبان آغاز می‌شود.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.