تنم از بي‌دلي بيچاره شد بيچاره تر بادا (امير خسرو دهلوي)

بیتوته دوشنبه 09 آبان 1401 - 00:23

تنم از بي‌دلي بيچاره شد بيچاره تر بادا (امير خسرو دهلوي)



تنم از بي‌دلي بيچاره شد بيچاره تر بادا

دلم در عاشقي آواره شد آواره تر بادا

به خونريز غريبان چشم تو عياره تر بادا

به تاراج عزيزان زلف تو عياريي دارد

دلت خاره‌ست و بهر کشتن من خاره تر بادا

رخت تازه است و بهر مردن خود تازه تر خواهم

که آن آواره‌ي از کوي بتان آواره تر بادا

گراي زاهد دعاي خير ميگويي مرا اين گو

من اين گويم که بهرجان من خون خواره تر بادا

همه گويند کز خون‌خواريش خلقي بجان آمد

و گر جانان بدين شادست يا رب پاره تر بادا

دل من پاره گشت از غم نه زان گونه که به گردد

به آب چشم پاکان دامنش همواره تر بادا

چو با تردامني خو کرد خسرو با دو چشم تر

 منبع:parset.com

منبع خبر "بیتوته" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.