بی خوابی یکی از مشکلات روز مره ما + اینفو گرافیک

چهارشنبه 15 آذر 1402 - 12:02

به گزارش بهداشت نیوز ، شاید برای شما هم پیش آمده باشد که از زمان ورود به دانشگاه از مشکلات خواب رنج ببرید.

به تازگی محققان دپارتمان روانشناسی دانشگاه آکسفورد و دانشگاه کانادا با همکاری هم در سال ۲۰۲۲ مطالعه‌ای را انجام داده‌اند که نشان می‌دهد، هنگام ورود به دانشگاه عواملی همچون افزایش بار کاری تحصیلی، احساس نیاز به استقلال و زندگی با همسالان، باعث افزایش خطر الگوهای خواب و بیداری نامنظم و کیفیت پایین خواب در دانشجویان می‌شود.

این مطالعه نشان می‌دهد که بی خوابی در بین ۱۰ تا ۱۴ درصد از دانشجویان رایج است و تأخیر طولانی در شروع خواب و مشکل در حفظ خواب نشان دهنده اختلال بی خوابی است. بی خوابی نه تنها در تحصیلات دانشجویان تأثیر گذاشته، بلکه به مشکلات اضطراب و افسردگی نیز منجر می‌شود. اضطراب و افسردگی تأثیر قابل توجهی روی عملکرد تحصیلی دارند و می‌توانند به شکست تحصیلی و کاهش عزت نفس دانشجویان منجر شوند.

آیا راه‌حل‌هایی برای جلوگیری و کاهش بی خوابی و افزایش اضطراب و استرس در دانشجویان وجود دارد؟ بله! علاوه بر رعایت تغذیه مناسب، ورزش و تمرین منظم، می‌توان به برخی روش‌های روانشناختی همچون ذهن آگاهی نیز اشاره کرد. مشاوره روانشناختی و تکنیک‌های مدیریت استرس و آرامش نیز می‌توانند به کنترل بی خوابی و اضطراب کمک کنند.

توصیه می شود در صورت تجربه این مشکلات، برای آرامش و خواب بهتر در دوره تحصیلی خود، از مشاوران متخصص در این زمینه کمک بگیرید.

منبع خبر "بهداشت نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.