بازدید و نظارت بر کار مدارس یکی از برنامه‌های اصلی آموزش و پرورش کرمانشاه است

ایرنا یکشنبه 22 آبان 1401 - 14:52
کرمانشاه- ایرنا- معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه در هرجا بازدید، نظارت، کنترل و رصد بر فعالیتی بیشتر باشد، امکان موفقیت در آن نقطه زیادتر است، گفت: بازدید، نظارت و کنترل و رصد فعالیت‌های مختلف مدارس استان در دستور کار مستمر آموزش و پرورش کرمانشاه است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «ماشالله پروین» روز یکشنبه در جلسه‌ای با حضور معاونان و کارشناسان گروه آموزشی؛ آموزش متوسطه مناطق ۲۱ گانه آموزش و پرورش استان که در سرسرای خانه معلم شهر کرمانشاه برگزار شد؛ با بیان اهمیت بالای برنامه نظارتی برای رشد و پیشرفت در مدارس؛ افزود: هرجا ما برنامه‌ای مسنجم و با اقتدار بازدید، نظارت و کنترل و رصد در سطح  مدارس مناطق داشته ایم مشکلات به حدقل رسیده و موفق تر عمل کردیم.

وی به ابعاد گسترده مسئولیت های گروه های آموزشی مناطق آموزش و پرورش اشاره کرد . گفت: انتخاب مدیر مدرسه یکی از این وظایف مهم و حیاتی است زیرا یک مدیر در مدرسه یعنی همه چیز، می توان آن مدرسه را در مسیر رشد و بالندگی و موفقیت پیشرفت قرار دهد و یا آن را به زمین بزنند و به قهقرا با عدم رشد مدرسه ببرد لذا باید در انتخاب مدیران باید بسیار با دقت عمل برخورد کنیم و تمام توجه مان به انتخاب مدیران توانمند باشد نه سفارشی.

پروین همچنین خواستار تشویق و تجلیل از مدیران نمونه و توانمند توسط معاونان آموزشی شد و گفت: در راستای بهبود امور و برای بدست آوردن موفقیت باید تشویق و انگیزه دادن به مدیران را فراموش نکنیم.

عدم آگاهی والدین باعث انتخاب بد در هدایت تحصیلی دانش آموزان شده است

این مقام مسئول آموزش و پرورش استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به اینکه نزدیک ۶۸ درصد دانش آموزان کرمانشاهی به رشته های نظری می رودند خواستار نظارت دقیق و جدی، کارگروه های توجیهی هدایت تحصیلی دانش آموزان شد و گفت: انتخاب بد هدایت تحصیلی دانش آموزان استان به عنوان یکی از ریشه های بیکاری کرمانشاه شناخته می شود، به همین خاطر از جمله محورهای مهم آموزش و پرورش کرمانشاه ایجاد توزان تحصیلی در رشته های مختلف است.

پروین عدم آگاهی والدین، کم توجهی معلمان  با ارایه ندادن اطلاعات بیشتر در این خصوص به دانش آموزان را عامل انتخاب بد رشته درسی در هدایت تحصیلی دانش آموزان عنوان کرد و گفت: دانش آموزان در این سن معمولا نگاه و گوش شان به حرف دیگران است و در انتخاب رشته تحصیلی کمتر خودشان دست به انتخاب می زنند.

وی افزود: لذا در این زمینه لازم است معاونان آموزشی با برپایی کارگاه ها و کلاس های آموزشی به همکاران معلم و والدین را در این زمینه آگاهی دهند.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه همچنین، خواستار توجه بیشتر به مدارس خاص مانند، شاهد، نمونه دولتی، استعدادهای خاص، غیرانتفاعی و شبانه روزی شد و گفت: قطعا باید بر فعالیت های اینگونه مدارس رصد و نظارت بیشتری در زمینه  اخذ تعرفه ها، صورت های مالی و نحوه چگونگی هزینه آن، کیفیت آموزش و خدمات تدریسی صورت بگیرد زیرا در بسیاری از این مدارس مشکل داریم و سو ء استفاده هایی صورت می گیرد.

پروین همچنین خواستار نظارت و بازدید از مراکز فنی و حرفه ای شهرستان و مناطق شد و گفت: باید تجهیز هنرستان ها بر حسب فراوانی شاگرد، محرومیت منطقه و مولفه ها دیگر اولویت بندی شود و برای تجهیز تحول اقدام شود.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت ۳۷۰ هزار دانش آموز دارد.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.