لایحه کاهش ساعت کار کارمندان به مجلس ارسال شد

الف پنج شنبه 10 اردیبهشت 1405 - 12:53
لایحه اصلاح ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری موسوم به لایحه کاهش ساعت کاری کارمندان دولت برای طی تشریفات قانونی با امضای رئیس جمهور به مجلس شورای اسلامی ارسال شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، این لایحه که ۱۸ آبان ماه به پیشنهاد سازمان اداری و استخدامی کشور در جلسه هیات دولت به تصویب رسیده بود، پنجم آذر با امضای آیت الله سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور تقدیم مجلس شد.

این لایحه شامل یک ماده واحده و پنج تبصره است که بر اساس آن و در صورت تصویب نهایی در مجلس شورای اسلامی و تایید شورای نگهبان، ساعت کار کارمندان دولت به ۴۲ ساعت و ۳۰ دقیقه در هفته و ۱۷۰ ساعت در ماه کاهش می یابد و ترتیب و تنظیم ساعات کار ادارات به پیشنهاد سازمان اداری و استخدامی کشور و تصویب هیئت وزیران تعیین می گردد. تغییر ساعت کار کارمندان با رعایت سقف مذکور و در چهارچوب ضوابط پیشنهادی سازمان اداری و استخدامی کشور که به تصویب هیئت وزیران می رسد، به عهده دستگاه ذی ربط می باشد. میزان ساعات تدریس معلمان و اعضای هیئت علمی از ساعات موظف، در طرح های طبقه بندی مشاغل ذی ربط تعیین خواهد شد.

منبع خبر "الف" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.