اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات: کسب‌وکارها تمایلی به حضور در نمایشگاه تلکام ندارند

دیجیاتو شنبه 12 آذر 1401 - 17:02
دبیر این اتحادیه تاکید دارد سیاست‌گذاری‌ها در برگزاری نمایشگاه‌ها باید تغییر کند و با روش‌های سنتی و در این رکود فعلی، کسی استقبال نمی‌کند. The post اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات: کسب‌وکارها تمایلی به حضور در نمایشگاه تلکام ندارند appeared first on دیجیاتو.

دبیر اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران پیش‌بینی کرد در سال جاری نمایشگاه تلکام موفقی برگزار نشود. نژاد دادگر اعتقاد دارد این نمایشگاه در چند دوره گذشته در شأن صنعت مخابرات کشور نبوده و با توجه به عدم تغییر سیاست‌ها، کسب‌وکارهای حوزه فاوا نیز تمایلی به حضور در نمایشگاه امسال ندارند.

«فریبرز نژاد دادگر»، دبیر و عضو هیئت مدیره اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران با گلایه از وضعیت برگزاری نمایشگاه بین‌المللی تلکام، به سیتنا گفت:

«متأسفانه نمایشگاه بین المللی تلکام چند دوره گذشته در شأن صنعت و خانواده بزرگ مخابرات کشور نبوده است. این نمایشگاه به جای اینکه دستاوردهایی را برای شرکت های حاضر داشته باشد، باعث تأسف و ناراحتی از سوی شرکت‌های حاضر بوده است. به نظر می‌رسد که با توجه به عدم تغییر سیاستگذاری از سوی متولیان امر و اصرار به استفاده از روش های سنتی و منسوخ و همچنین شرایط رکود، در سال جاری نمایشگاه موفقی برگزار نشود.»

او برگزاری نمایشگاه را یکی از ابزارهای مهم برای رونق بخشیدن به صادرات کالاها و خدمات دانست و اظهار داشت در کشورهای توسعه یافته، نگاه از سبک نمایشگاه‌های سنتی به سبک‌های جدید و مبتنی بر فناوری‌های نوین تغییر کرده است. امری که به باور نژاد دادگر موجب شده تا روز به روز بر کیفیت و محتواهای نمایشگاه‌های بین‌المللی افزوده شود و هر سال شاهد نوآوری‌های قابل توجه در این گونه نمایشگاه‌ها باشیم.

دبیر اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران با تاکید بر عدم پیشرفت نمایشگاه تلکام در سال‌های اخیر، عنوان کرد: «متأسفانه صنعت نمایشگاه و علی الخصوص نمایشگاه تلکام درسال‌های گذشته نه تنها پیشرفت چندانی نداشته است، بلکه در چند سال اخیر شاهد اجرای سنتی‌ترین سبک نمایشگاهی هستیم. نمایشگاهی که غالباً بدون حضور شرکت‌ها یا مهمان خارجی برگزار می‌شود.»

دلایل عدم تمایل به حضور در نمایشگاه تلکام

وی اعتقاد دارد در شرایط حاکم بر کشور و رکود کسب‌وکارها، اگر دولت و حاکمیت نتوانند در اجرا و سیاست‌گذاری‌های حاکم بر نمایشگاه‌ها تحولی ایجاد کنند یا تسهیلاتی را در شرایط رکود و فقر اقتصادی فراگیر فراهم نسازند، با بی اعتمادی به حضور در چنین نمایشگاه‌هایی روبه رو خواهیم بود و این گونه نمایشگاه‌ها جایگاه واقعی خود را از دست خواهند داد.

عدم مشارکت و نظر خواهی متولیان دولتی نمایشگاه، با تشکل‌های حوزه مرتبط، برگزاری بی هدف نمایشگاه تخصصی توسط برگزارکنندگان غیرتخصصی، استفاده از مدل‌های سنتی و منسوخ و عدم توجه به مدل‌های جدید و بروز صنعت نمایشگاهی در نمایشگاه‌های داخل کشور، رکود شدید کسب‌وکارهای حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات به دلیل کاهش حجم پروژه‌های داخلی، عدم امکان ارتباط با کشورهای مختلف به دلیل شرایط موجود و سیاست حاکم بر کشور، عدم امکان حضور شرکت‌ها و بازدیدکنندگان خارجی و از بین رفتن ماهیت بین‌المللی نمایشگاه از جمله دلایلی است که نژاد دادگر بابت عدم حضور شرکت‌های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در نمایشگاه تلکام برشمرد.

او حضور پررنگ در نمایشگاه‌های آتی تلکام را وابسته به تغییر نگاه راهبردی در وزارت صمت و شرکت‌ نمایشگاه‌های بین‌المللی و تحولی بزرگ در عرصه فعالیت‌های نمایشگاهی دانست و گفت: «باید انتظارات ذینفعان مشتمل بر گروه‌های مختلف از جمله تشکل‌ها، شرکت‌ها، فعالان اقتصادی و بازدیدکنندگان فراهم شود و ارتقای دانش تخصصی و آگاهی‌دهی به مدیران و تصمیم گیران، جلب حمایت سازمان‌ها و افراد مرتبط، ایجاد جذابیت و اثربخشی برای دست اندرکاران و مجریان و بازدیدکنندگان و شرکت‌های تولیدی یا خدماتی نیز مهیا شود.»

منبع خبر "دیجیاتو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.