با تبلیغات گوگل، سریعتر و کارآمدتر به مخاطبان هدف خود میرسید. اگر میخواهید درباره تبلیغات PPC (پرداخت بهازای کلیک) تبلیغات گوگل اطلاعات ارزشمندی به دست بیاورید و بدانید که چرا کسبوکارها بودجه بازاریابی خود را برای اجرای تبلیغات در این پلتفرم سرمایهگذاری میکنند، کافی است آمار مربوط به این پلتفرم را مطالعه کنید، به همین دلیل در این مقاله با آمار و ارقام جالب استفاده از تبلیغات گوگل، میزان هزینهها و فروش آن آشنا خواهیم شد.
برخی از آمار و ارقام کلی مربوط به تبلیغات گوگل وجود دارند که بهتمامی افراد در درک بهتر اینکه چرا صاحبان مشاغل و کسبوکارهای بزرگ و کوچک، بودجه بازاریابی خود را برای اجرای کمپینهای تبلیغاتی در این موتور جستجوی محبوب سرمایهگذاری میکنند، کمک میکند. در ادامه با این آمار و ارقام کلی آشنا میشویم.
هر زمان که شخصی نیاز به جستجوی اینترنتی داشته باشد، بهاحتمال زیاد گوگل اولین پلتفرمی است که برای یافتن اطلاعات موردنظر خود به آن مراجعه میکند. به این دلیل که در مقایسه با سایر موتورهای جستجو، گوگل با 64/86 درصد از سهم بازار در این زمینه پیشتاز است. ازاینرو باتوجهبه این پایگاه کاربری فوقالعاده، جای تعجب نیست که برندها به سرمایهگذاری در اجرای تبلیغات گوگل ادامه دهند.
بر اساس گزارش سالانه وضعیت بازاریابی ، ۶۳ درصد از مردم روی یک تبلیغ گوگل کلیک کردهاند. باتوجهبه اینکه یکی از اهداف اصلی تبلیغات این است که مخاطب را وادار به کلیک بر روی وبسایت کند، این آمار برای تمامی کسبوکارهایی که در گوگل تبلیغ میکنند یک خبر خوب است.
تمامی افراد از طریق دستگاههای تلفن همراه خود برای خرید کالا استفاده میکنیم. این یک راه سریع و آسان برای خرید لحظهای است. ازآنجاییکه هزینههای تبلیغات موبایلی هرساله افزایش مییابد، گفته میشود که ۳۳ درصد از آن، به گوگل اختصاص مییابد. ازاینرو چه کسی است که نخواهد محصولات و خدمات کسبوکار خود را در این دادههای آماری بگنجاند؟
آمار و ارقام نشان میدهند که درآمد تبلیغات گوگل سالبهسال به طور پیوسته در حال افزایش است. کمپانی گوگل در سال ۲۰۲۰، بیش از 146 میلیارد دلار از پلتفرم تبلیغاتی خود به دست آورد. این مبلغ در واقع بخش عمدهای از درآمد سالانه 69/181 میلیارد دلاری گوگل را تشکیل میدهد. همچنان هیچ نشانهای از کاهش سرعت تبلیغات گوگل دیده نمیشود و با درآمد سهماهه سوم سال ۲۰۲۱ که در حدود 69/61 میلیارد دلار است که این موضوع کاملاً قابلمشاهده است.
تبلیغات گوگل انواع مختلفی از تبلیغات را بسته به نوع نیازهای بازاریابی کسبوکارها ارائه میدهد. انواع کمپینهای تبلیغاتی این پلتفرم شامل تبلیغات نمایشی، ویدئو، خرید، اپلیکیشن، محلی و هوشمند است. این تبلیغات از نوع PPC (پرداخت بهازای کلیک) هستند که در این روش پس از هر بار کلیک بر روی تبلیغ موردنظر، موظف به پرداخت هزینه هستید. در واقع، گوگل محبوبترین سیستم تبلیغاتی PPC است. در ادامه با آمار و ارقام مربوط به تبلیغات PPC تبلیغات گوگل آشنا میشویم.
تولیدکنندگان محتوا مدتهاست که به سئو روی آوردهاند تا بتوانند از این طریق محتوای خود را به بالاترین سطح جستجوهای گوگل برسانند. بههرحال، سئو یک تکنیک بازاریابی قدرتمند برای ایجاد نتایج طبیعی است. بااینحال، تبلیغات PPC دوبرابر بیشتر از SEO مخاطبان را به خود جذب کرده و همین آمار، تبلیغات PPC را به سرمایهگذاری ارزشمندی برای بهدستآوردن سریع نتایج تبدیل میکند.
نرخ کلیک (CTR) یکی از مهمترین معیارهایی است که هنگام اجرای تبلیغات پولی باید در نظر گرفته شود. کسبوکارها میخواهند مردم تبلیغ آنها را ببینند، روی آن کلیک کنند و به وبسایت موردنظر هدایت شوند. اینجاست که آمار و ارقام نشان میدهند که میانگین نرخ کلیک برای گوگل ادز ۲ درصد است و هر رقمی بالاتر از آن، بهعنوان حد بیش از متوسط در نظر گرفته میشود.
هنگام جستجوی یک محصول خاص، با قراردادن تبلیغ مربوط به محصول یا خدمات خود در گوگل میتوانید به دیدهشدن کسبوکارتان کمک کنید و در مقابل رقبای خودایمن باشید. به این دلیل که ۶۵ درصد از مردم هنگامی که به دنبال خرید هستند روی این تبلیغات کلیک میکنند. اگر تبلیغ شما همان چیزی را نشان دهد که آنها به دنبال آن هستند، ممکن است شما کسی باشید که نرخ کلیک و فروش محصول را از آن خود کنید.
با کمک کمپین تبلیغاتی خرید گوگل، میتوانید اطلاعات دقیقی در مورد محصول خود ارائه دهید که مخاطبان بدون نیاز به کلیک بر روی تبلیغ شما بتوانند آنها را ببینند. این کار میتواند راهی مؤثر برای افزایش فروش کسبوکارهای مبتنی بر محصول باشد. در ادامه با برخی از آمار و ارقام تبلیغات مربوط به خرید از گوگل آشنا میشویم.
از میان تمام آمار و ارقام مربوط به تبلیغات گوگل ادز، آمار مربوط به خرید آنلاین مصرفکنندگان جهانی بسیار شگفتانگیزتر است. باتوجهبه اینکه مردم از خرید راحت در خانه خود لذت میبرند و میتوانند فقط با چند کلیک سفارش دهند، جای تعجب نیست که این آمار بسیار بالا است.
طبق آمار گوگل، ۹۸ درصد از مصرفکنندگان جهانی که در نظرسنجیها شرکت کردهاند، خرید بهصورت آنلاین را ترجیح میدهند. این آمار شامل جستجوی اینترنتی، بررسی و در آخر خرید واقعی بهصورت آنلاین است. باتوجهبه اینکه بسیاری از مردم برای انجام خرید خود به اینترنت مراجعه میکنند، اجرای تبلیغات گوگل راه مناسبی برای معرفی بهتر محصولات، خدمات، تخفیفات و در نتیجه فروش بیشتر کسبوکارهای مختلف است.
تبلیغات خرید تبلیغات گوگل حدود 4/76 درصد از هزینه تبلیغات جستجوی خردهفروشی را تشکیل میدهد. در نتیجه، آنها 3/85 درصد از کل کلیکها را بر روی کمپینهای تبلیغاتی تبلیغات گوگل یا کمپینهای خرید گوگل ایجاد میکنند.
مطابق آمار و ارقام ارائهشده از تبلیغات گوگل ادز، این دادهها نشان میدهند که گوگل یک پلتفرم قدرتمند برای اجرای کمپینهای تبلیغاتی و به نمایش گذاشتن محصولات و خدمات کسبوکارها است. ازاینرو شما میتوانید از آمار مربوط به نرخ کلیک، سهم بازار، اهمیت تبلیغات PPC و نیز تبلیغات خرید تبلیغات گوگل برای ایجاد یک کمپین تبلیغاتی موفقتر برای کسبوکار خودتان استفاده کنید، برای این کمپین یک هدف تعیین کرده و تبلیغی را بسازید که با علایق مخاطبان هدف کسبوکار شما همخوانی داشته باشد. به این دلیل که با تبلیغات مناسب، میتوانید آگاهی، ترافیک وبسایت و فروش خود را افزایش دهید.
منبع: adstitu.com
این مطلب رپرتاژ آگهی می باشد و توسط تحریریه اقتصاد آنلاین تهیه نشده است.