به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما از ورشو سیزده شرکت ایرانی در حوزه صنایع غذایی ؛ پتروشیمی ؛ انرژی ؛ مصالح ساختمانی ؛ فن آوری اطلاعات ؛ بسته بندی و قطعات خودرو برای ورود به بازار اروپا به معرفی توان مندی های خود در این همایش پرداختند.
آندژی پیلات نایب رئیس اتاق ملی بازرگانی لهستان در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما گفت : بعد از دوسال به علت فراگیری ویروس کرونا و قرنطینه ؛ تجار و بازرگانان لهستان توانستند با فعالان اقتصادی و نمایندگان صنایع مختلف ایران دیدار و گفتگو کنند و خلا بوجود آمده در روابط اقتصادی دو کشور را از بین ببرند.
نایب رئیس اتاق ملی بازرگانی لهستان در ادامه گفت : کشور لهستان هم اکنون آماده همکاری با ایران است.
رحیم بنا مولایی رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و لهستان هم یکی از مهمترین تصمیمات در این همایش را توسعه صادرات محصولات حلال از طریق کوریدور لهستان برای ورود به بازار اروپا اعلام کرد و افزود : قرار است بعد از بررسی ها از سوی ایران برخی از محصولات لهستان با برچسب حلال به بازار عرضه گردد.
مصاحبه شوندگان :
1 -آندژی پلات ؛ نایب رئیس اتاق ملی بازرگانی لهستان
2 - رحیم بنا مولایی ؛ رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و لهستان
3 - محمدرضا فداقی ؛ صادرکننده محصولات غذایی ایران به لهستان
-----------