مجاهد نستوه

الف پنج شنبه 10 اردیبهشت 1405 - 19:14
دكتر عباس شيبانى (١٣١٠-١٤٠١) در ايام شهادت حضرت زهرا (س) درگذشت. او از مجاهدان خستگى ناپذير عليه رژيم پهلوى و از مدافعان سرسخت حاكميت اسلام و قانون بود. ٩ بار محكوميت و ١٣سال زندان را براى تحقق آرمان والايش به جان خريد.

دکتر علی دارابی در یادداشتی نوشت؛ پزشكى سياستمدار بود كه فعاليت هاى سياسى خود را از جبهه ملى آغاز و سپس به همراه مجاهدان خوشنامى چون آيت الله سيد محمود طالقانى، مهندس مهدى بازرگان و دكتر يدالله سحابى، نهضت آزادى ايران را تاسيس كردند. او با حكم امام خمينى (ره) عضو شوراى انقلاب شد. با پيروزى انقلاب اسلامى در سنگرها و مسئوليت هاى مختلفى چون؛ 
 عضو مجلس خبرگان تدوين قانون اساسى، 
نماينده ۵ دوره مجلس شوراى اسلامى، 
عضو سه دوره شوراى اسلامى شهر تهران كه بيانگرد اعتماد مكرر مردم به ايشان بودانجام وظيفه كرد.  در اوايل انقلاب مدتى هم سرپرست وزارت كشاورزى بود.
زنده ياد دكتر شيبانى مديرى زاهد، ساده زيست، شهرت گريز، خادم مردم و فساد ستيز به معناى واقعى بود. حريت و آزادگى، تواضع و فروتنى او مثال زدنى بود. او خدمات فراوان و بزرگى را در حوزه اجتماعى، سلامت و پزشكى از خود بر جاى گذاشت. من اين توفيق را داشتم كه بارها در مجالس و كارهاى مختلفى كه داشتم هم كلام اين مرد بزرگ و مهربان باشم و همواره از او بياموزم.
خدايش بيامرزد و اجر نيكو نصيبش فرمايد.
شيبانى نادره زمانه و دوران بود.

منبع خبر "الف" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.