نتیجه یک نظرسنجی: رمزارزها حالا پس از پول نقد، دومین دارایی محبوب زنان هستند

دیجیاتو شنبه 01 بهمن 1401 - 13:32
تحقیقی که روی حدود 10 هزار سرمایه‌گذار خرد انجام گرفته است، نشان می‌دهد زنان در سال 2022 توجه بیشتری به رمزارزها داشته‌اند. The post نتیجه یک نظرسنجی: رمزارزها حالا پس از پول نقد، دومین دارایی محبوب زنان هستند appeared first on دیجیاتو.

مطالعه‌ای جدید مدعی است که خرید رمزارزها توسط زنان در سال 2022 افزایش یافته است. درواقع، این کلاس دارایی حالا پس از پول نقد به دومین کلاس دارایی محبوب زنان تبدیل شده است.

شرکت خدمات مالی eToro می‌گوید در نظرسنجی جدیدی که در بازه زمانی 14 تا 24 دسامبر روی 10 هزار سرمایه‌گذار خرد در 13 کشور انجام داده، متوجه شده است که زنان در سال 2022 توجه بیشتری به رمزارزها داشته‌اند. ارزهای دیجیتال حالا دومین کلاس دارایی محبوب در میان زنان هستند و فاصله کمی با پول نقد در جایگاه اول دارند.

در فصل چهارم 2022، حدود 34 درصد از زنان رمزارز داشتند، در حالی که این آمار در فصل سوم 29 درصد بود. این نرخ رشد در مقایسه با مردان که از 42 به 43 درصد رسیده، سرعت بالاتری داشته است. «بن لِیدلر»، استراتژیست بازارهای جهانی eToro می‌گوید رمزارزها در شرایطی موفق به جلب نظر زنان شدند که بازارهای دیگر چندان موفق عمل نکردند.

نمودار وضعیت رمزارزها در سبد سرمایه‌گذاران در سال 2022

زنان در زمستان رمزارزها سرمایه‌گذاری‌های خود را افزایش دادند

زنان در دوره موسوم به زمستان رمزارزها، دارایی‌های خود را در این بازار افزایش داده‌اند. البته آن‌ها بخشی از یک تصمیم بزرگ‌تر برای افزایش اعتماد به رمزارزها هستند. eToro می‌گوید 39 درصد از کل سرمایه‌گذاران در فصل چهارم 2022 ارز دیجیتال داشتند، در حالی که این رقم در فصل سوم 36 درصد بود.

لیدلر می‌گوید: «ذکر این نکته حائز اهمیت است که سرمایه‌گذاران خرد اغلب با دید بلندمدت به این بازار نگاه می‌کنند. 63 درصد از آن‌ها تا سال‌ها یا دهه‌ها دارایی‌های خود را حفظ می‌کنند. فقط 4 درصد از آن‌ها پس از چند روز دارایی‌های خود را می‌فروشند.»

جدا از سرمایه‌گذاران خرد، کسب‌وکارها هم رویکرد مشابهی را اتخاذ کرده‌اند. شرکت Casper Labs در 22 دی‌ماه در گزارشی اعلام کرد در بررسی‌های خود متوجه شده است که از میان 603 کسب‌وکاری که در تحقیق آن‌ها مشارکت کرده بودند، 90 درصد به‌نحوی از فناوری بلاکچین استفاده می‌کردند.

منبع خبر "دیجیاتو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.