طبق اعلام ایلان ماسک، توییتر در حال کار روی یک اشتراک جدید و گرانتر برای سرویس بلو است که به کاربران اجازه میدهد تا بدون مواجهشدن با تبلیغات، از این شبکه اجتماعی استفاده کنند.
ایلان ماسک در توییت جدیدی نوشت:
«تبلیغات توییتر بسیار زیاد و بسیار گسترده هستند. در هفتههای آینده اقداماتی برای رسیدگی به هر دو انجام میشود. همچنین، اشتراکی با قیمت بالاتر وجود خواهد داشت که در آن تبلیغاتی نمایش داده نمیشود.»
درحالحاضر در ایالات متحده، سرویس توییتر بلو برای کاربران اندروید و iOS با هزینه ماهانه 11 دلار ارائه میشود، اما از آنجاییکه در نسخه وب خبری از کمیسیون 30 درصدی اپل و گوگل نیست، این سرویس با هزینه ماهانه 8 دلار در اختیار کاربران قرار میگیرد.
وجود یک اشتراک گرانتر و بدون تبلیغات میتواند پاسخ توییتر به تعداد مشترکان ناامیدکننده سرویس بلو و همچنین کاهش 40 درصدی درآمد تبلیغاتی توییتر باشد.
هنوز مشخص نیست که این لایه جدید بدون تبلیغات، چه قیمتی خواهد داشت یا چه زمانی میتواند راهاندازی شود. سرویس فعلی امتیازاتی مانند تیک تأیید آبی، امکان لغو ارسال توییتها، راهی برای آپلود ویدیوهای 1080p طولانیتر، حالت خواننده برای رشته توییتها و قابلیتهای دیگری را در دسترس کاربران قرار میدهد.
توییتر در چند وقت گذشته اتفاقات زیادی را پشت سر گذاشته است. پس از شروع کار ایلان ماسک به عنوان مدیرعامل، این میلیاردر به عنوان بخشی از برنامههایش برای کاهش هزینههای شرکت، شروع به تعدیل نیرو کرد که در این رابطه اخیراً گفته شد که 80 درصد کارمندان توییتر احتمالاً از زمان ورود ایلان ماسک از این شرکت جدا شدهاند. همچنین اخیراً این شبکه اجتماعی با تغییر قوانین توسعهدهندهاش، دسترسی کلاینتهای شخص ثالث به API خود را مسدود کرد.