توییتر برای رقابت با Apple Pay و PayPal به یک پلتفرم پرداخت تبدیل می‌شود

دیجیاتو سه شنبه 11 بهمن 1401 - 12:02
در گزارش جدیدی از فایننشال تایمز، گفته شده که توییتر در حال درخواست مجوزهای لازم برای تبدیل شدن به یک پلتفرم پرداخت است. The post توییتر برای رقابت با Apple Pay و PayPal به یک پلتفرم پرداخت تبدیل می‌شود appeared first on دیجیاتو.

از زمانی که ایلان ماسک مالک توییتر شد، این شرکت به دنبال راه‌های جدیدی برای افزایش درآمد خود بوده است. اکنون گفته می‌شود که ماسک علاقه‌مند است تا توییتر را به یک پلتفرم پرداخت برای رقابت با اپل پی (Apple Pay) و پی‌پال (PayPal) تبدیل کند.

ماسک چند ماه گذشته نیز به برنامه‌های خود برای تبدیل توییتر به یک بانک مدرن و ورود به بازار پرداخت اشاره کرده بود. در آن زمان، او از این ایده بلندپروازانه به عنوان یک «فرصت تحول‌ساز» یاد کرد که با وجود آن کاربران می‌توانند در این شبکه اجتماعی پرداخت‌های مالی خود را انجام دهند. از آن زمان تاکنون، جزئیات بیشتری در مورد این طرح فاش نشده، اما توییتر همچنان به‌طور فعالانه روی آن کار می‌کند.

ایلان ماسک

تلاش توییتر برای تبدیل شدن به پلتفرم پرداخت

حالا براساس گزارش جدید فایننشال تایمز، این شرکت در حال درخواست مجوزهای لازم برای تبدیل شدن به یک پلتفرم پرداخت در ایالات متحده است. در ادامه این گزارش همچنین اشاره شده که «استر کرافورد»، مدیر بخش مدیریت تولید تو‌ییتر، روی زیرساخت سرویس جدید کار می‌کند. علاوه بر این، یک بار دیگر گفته شده که ماسک می‌خواهد توییتر را به یک «اپلیکیشن همه‌چیز» تبدیل کند.

پلتفرم پرداخت جدید تو‌ییتر ابتدا با ارزها و روش‌های پرداخت معمولی کار می‌کند، اما همانطور که انتظار می‌رود، این شرکت در آینده برنامه‌هایی برای اضافه کردن پشتیبانی از ارزهای دیجیتال دارد. قبلاً نیز از این تغییر به عنوان یکی از تغییرات بالقوه‌ای که «ایلان ماسک» پس از خرید توییتر به آن اضافه خواهد کرد، یاد شده بود. در نهایت، این پلتفرم اساساً با PayPal و حتی Apple Pay رقابت می‌کند.

با این حال، هنوز مشخص نیست که قابلیت جدید توییتر چه زمانی در دسترس قرار خواهد گرفت و آیا این شرکت قادر به رقابت با سایر شرکت‌هایی که مدت زیادی در این بازار بوده‌اند را دارد یا خیر. علاوه بر این، شرکت ایلان ماسک همچنین احتمالاً در برنامه‌های خود با بررسی‌های دقیق قانون‌گذاران مواجه خواهد شد.

منبع خبر "دیجیاتو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.