تا به امروز تمام کاربران توییتر میتوانستند توییتهایی با حداکثر 280 کاراکتر ارسال کنند، اما اکنون این شبکه اجتماعی ویژگی جدیدی را برای مشترکین سرویس توییتر بلو ارائه کرده است تا آنها بتوانند توییتهایی با حداکثر 4000 کاراکتر منتشر کنند. این توییتهای طولانی توسط تمام کاربران قابل مشاهده هستند و همراه با یک دکمه «نمایش بیشتر» نشان داده میشوند تا تمام صفحه را اشغال نکنند.
در حال حاضر، چند محدودیت برای این ویژگی وجود دارد. اگر توییت شما بیش از 280 کاراکتر داشته باشد، نمیتوانید آن را بهعنوان پیشنویس ذخیره کنید یا برای آینده برنامهریزی کنید. همچنین این ویژگی در حال حاضر فقط در دسترس کاربران ایالات متحده سرویس توییتر بلو قرار گرفته است.
با این حال، اکثر ویژگیهای عادی توییتها طبق معمول کار خواهند کرد و میتوانید در توییت 4000 کلمهای خود از هشتگ یا عکسها استفاده کنید.
حساب Twitter Blue برای معرفی این ویژگی، یک توییت طولانی به اشتراک گذاشته است که در آن همچنین اعلام شده که بهزودی تبلیغات مشترکان سرویس آبی را به نصف کاهش خواهد داد. ایلان ماسک، مدیرعامل جدیدی توییتر قبلاً در مورد یک طرح اشتراکی گرانتر بدون تبلیغات صحبت کرده بود.
ماسک از مدتها قبل به کاربران وعده داده بود که ارسال توییتهای طولانیتر را برای آنها فراهم میکند. او همچنین در این توییت خود گفته بود که در حال کار روی قابلیت اضافه کردن قالببندی به پستها هستند تا کاربران بتوانند در توییتهای خود از قابلیتهایی مانند پررنگ (بولد) کردن کلمات یا تغییر اندازه فونت آنها استفاده کنند.
در نهایت باید اشاره کرد که این اولین باری نیست که توییتر طول پستهای خود را برای کاربران افزایش میدهد. محدودیت فعلی که شامل 280 کاراکتر میشود، در سال 2017 معرفی شده بود و قبل از آن، کاربران میتوانستند توییتهایی با حداکثر 140 کاراکتر ارسال کنند.