نظرات برگزیده مخاطبان الف: آمریکا هیچ‌وقت اسلحه تحریم را زمین نمی‌گذارد/ آلمان برده‌ی حقیر و ذلیل آمریکاست

الف جمعه 11 اردیبهشت 1405 - 08:21
بینندگان «الف» هر روز با ارائه نظرات خود در تکمیل و تعمیق محتوای ارائه شده مشارکت می کنند. بسیاری از این نظرات گویای دقت و توجه مخاطبان و داوری عمومی آن ها نسبت به وقایع روز است. گزیده‌ای از نظرات مخاطبان «الف» را ذیل سه مطلب پر بحث هفته به انتخاب تحریریه «الف» بخوانید.

مطلبی با عنوان «جامعه ایرانی چرا فقیر شده است؟!» با نظرات متعدد کاربران همراه شد که تعدادی از آنها را می خوانید:

*بردن بحث به سمت اصلاح طلب و اصولگرا نکته انحرافی است ‌‌.

*دلیل این فقر رو بهتره از مزدوران مافیای جهانی بپرسین...دنیا کثیف تر از اون چیزیه که میبینیم و مشکلات مردم هرگز پایانی نخواهند داشت.

*تا زمانی که مردم در جهت گیری های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی کشور نقش واقعی نداشته باشند نباید انتظار بیشتر از آنچه الان هست داشته باشیم.

*تا هنگامی که روابط بین الملل ما بر اساس منافع ملی نباشد و ارگان ها اقتصاد شفاف نداشته باشند و مالیات ندهند ومالیات از خودی وغیر خودی در راستای عدالت گرفته نشوداین اوضاع بلبشو همچنان ادامه خواهد داشت ودر بر همین پاشنه خواهد چرخید

*درست است که دولتهای مختلفی 8سال با تفکرات و رویه های متفاوت برنامه های اقتصادی را پیش بردند اما حقیقت تلخ و عجیب این است که خروجی برنامه های اقتصادی همه این دولتها یکی بوده است و نتیجه ان هم فقیرتر شدن جامعه است

*متاسفانه سیاست های بی ثبات اجازه سرمایه گذاری را نمی دهد

*باید نهادها دست از بانک داری بردارند که آنها باعث تورم و بدبختی مردم شدند وبه هیچ جا پاسخگو نیستند هر بدبختی است زیر سر آنهاست

*سیاست‌های ارزی بانک مرکزی برای کنترل بازار و ثبات قیمت‌ها در یک بازه زمان بیشتر جواب خواهد داد. متاسفانه بعضی‌ها با استفاده از این فضا راه‌حل را توافق با خارج به هر قیمت می‌دانند و ادعای ضعف تیم اقتصادی دولت را دارند.

*مقام معظم رهبری به درستی اشاره کردند که راه حل رشد پرشتاب اقتصادی است. بیشتر وضعیت کنونی ناشی از سیاست خارجی غلط و پر ماجرا است. تحریم را باید حل کرد وگرنه هر سیاست درست اقتصادی هم‌ ناکام‌خواهد شد. بدون ایجاد ارزش افزوده و بهره گیری از مزیت نسبی کشور در برابر دیگر کشورها رشد اقتصادی ممکن نیست . تا اقتصاد رشد نکند ثروت تولید نخواهد شد. ثروت هم تولید نشود هر سیاست درستی در بهترین حالت توزیع عادلانه فقر است.

*تنها با اجرایی کردن مالیات سنگین بر فعالیت های سوداگرانه است که عدالت اقتصادی برقرار می شود.

*تمام سیاسیون وطنی در این چند ده سال در ایجاد مشکلات و معضلات و ..... مملکت سهیم هستند البته با قدرالسهم های متفاوت که در این موضوع چندان مهم نیست !

*قابل توجه دولتمردان اموال مازاد دولت را چه کسانی می‌توانند بخرند جز آنها که ثروت های افسانه ای و کلان دارند تازه آنها با نفوذ خود برای خرید اموال دولت وام های کلان میگیرند و اموال دولت را می خرند 

*جهان در حال پوست‌اندازی می‌باشد و هندسه قدرت جهانی در حال جابه‌جایی یعنی انتقال قدرت از غرب به شرق است و اما ایران به دلیل ظرفیت‌هایی که دارد می‌تواند نقش بسیار حیاتی و ویژه در نظم جدید جهان داشته باشد و چنانچه کوتاهی صورت بگیرد در پیرامون قدرت‌های بزرگ بازیگر فرعی خواهد شد.

***

مخاطبین الف درباره «آلمان از اتباع خود خواست ایران را ترک کنند» نظرات متعددی ارسال کردند که تعدادی از آنها را می‌خوانید:

*آلمان برده ی حقیر و ذلیل آمریکاست. هیچ اراده ای از خود ندارد. نوکر حقیر و ذلیل آمریکا که باید به هر دستور آمریکا، خاضعانه و ذلیلانه گوش دهد. به اقتدار ایران حسادت می کند. اگر تمام ثروت دنیا متعلق به تو باشد ارزش این بردگی و ذلت و خواری را ندارد.

*این اقدام بیشتر به نواختن شیپور عقب نشینی از میدان نبردشباهت داره ، داره به جاسوساشون اعلام میکنه که قبل ازدستگیری از ایران فرار کنن، تا جایی که می‌دانم نه آلمان ونه بقیه غربی ها شهروند عادی توی ایران ندارن وکارمندای سفارت هاشون هم که مصونیت دارن

*این اقدام بیشتر به نواختن شیپور عقب نشینی از میدان نبردشباهت داره ، داره به جاسوساشون اعلام میکنه که قبل ازدستگیری از ایران فرار کنن، تا جایی که می‌دانم نه آلمان ونه بقیه غربی ها شهروند عادی توی ایران ندارن وکارمندای سفارت هاشون هم که مصونیت دارن

*المانی ها دست پیش گرفتند تا پس نیفتند.ما همه شنیده ایم که خارجی ها در المان بوسیله المانی ها کشته شده اند ولی هیچوقت نشنیده ایم که خارجی ها بدست ایرانی ها کشته شوند. در ضمن در زمان جنگ نه تنها بمب های شمیایی به صدام میدادند بلکه کارخانه تولید بمب های شیمیایی را در عراق براه انداختند.این جزیی از دموکراسی اینها است

*این چند وقت گردشگر زیاد شده و هر گردشگر که به کشورش برگشته خودش یه تشویق کننده برای سفر به ایران میشه. وقتی میان ایران از ذهنیت جنگی که داشتن وارد بهشت میشن زیرساختهای خوب ایران رو میبینن جاده های خوب، چهارفصل بودن، امنیت این کشور، مهمان نوازی و مقرون به صرفه بودن برای سفر، تمدن هفت هزار ساله رو میبینن. و همه این دیده هارو در فضای مجازی به اشتراک میگذارن حالا شاخک شهروندانشان جنبیده به این بهونه می‌خوان جلوی گردشگر هارو بگیرن.

*حتما خودشون می‌دانند که اتباعشان جاسوس هستند، بروند، اصلا چرا سفارتخانه‌های خودرا تعطیل نمی‌کنند، خیری که ندارند، باعث تنش هم میشن، کاشکی زودتر بقیه اشان هم می‌رفتند، دراینجا کی ضرر می‌کند؟

*این بی وجدان ها که ایران هراسی به راه انداخته اند بزرگترین ظلم وجنایت درحق ایران چه درهشت سال دفاع مقدس و....به راه انداختند تسلیحات شیمیایی که جوانان وطن سوزاند درجنگ توسط المان ازخدابی خبر وبی وجدان به عراق داده شد

*اونایی که در این مدت برای اقتصاد وبرهم زدن جامعه ما هرتلاشی کردند حالاکه میبینند تیرشان به سنگ خورده اینهم آخرین اقدام ایران هراسی هستش. هرچه زودتر برن خوب میشه نون خور اضافی لازم نداریم.

* بهونه های بنی اسراییل به اینا هم سرایت کرده ـ اینا همونایی هستند در جنگ ایران و رژیم بعث عراق سلاح شیمیایی میدادند به عراق حالا شدند مدعی حقوق بشر . چرا اون موقع که فرزندان این ملت در جنگ شیمیایی می شدند دم از آزادی و حقوق بشر نبود .

*برن چی میشه کنار تحریم اقتصادی و دارویی و همه جانبه الآنم تحریم گردشگری می‌خوان راه بندازن که ان شاالله هیچ غلطی نمیتونن بکنن

*معلومه یه پدرسوخته بازی جدید در سردارند. سالهاست که هی ضربه می خورند و هی پر رو بازی در میارن.

*آلمان آمریکا و بریتانیا در این ۴ ماه علیه ایران برای دشمنی کم نگذاشتند و شبکه اینترنشنال یا شبکه مرگ و آشوب چه بسا بسیاری از جوانان بیگناه این سرزمین را فریب داد و خیلی ها را به کام مرگ‌برد کاش زودتر آلمانی ها بروند ما که خیری از بودن این کشورها نبردیم جز شرو آشوب و فریب و کشت وکشتار مادران داغدیده چه ان‌نیروی مسلح و چه آن جوان عادی سخت است برای ما مردم داغ جوانان را ببینیم شبکه اینتر مرگ‌هم در کمک به اهداف این کشورها از هر تلاشی و هر روشی استفاده کرد

*باورکنید بهترین دفاع حمله است،چرا اونها با ناز برن،این دولت ماست که باید با افتخار ازشون بخاد بعنوان عنصر نامطلوب ایران و ترک کنند. تاکی باید اونها مارا خار و خفیف بدونن،تا کجا باید نازشون و‌کشید؟کدوم سد و برامون ساختن،کدوم خط تولید و برامون دایر کردن،کجا از ماحمایت کردن،بابا تا کی و کجا و به چه شرط و چه قیمتی باید با دشمنان این ملت و این خاک مصالحه کرد؟وقتش نشده یکبار و برای همیشه ما شمشیرمون و از رو ببندیم؟بقول معروف «مرگ یکبار و شیون هم یکبار» !

*هر کس‌ ، از هر کشوری وقتی در کشور دیگری زندگی میکند بایستی قوانین آن کشور را مراعات کند .اگر نمی خواهد مراعات کند چه بهتر که به کشور خودش برگردد. مطابق قوانین جمهوری اسلامی ایران ، فرد ایرانی نمی تواند قبل از اینکه تابعیت ایران را ترک کند، تابعیت کشور دیگری را بپذیرد، بنابراین دو تابیعیتی از نظر قوانین ایران غیر قانونی است. بعضی از افراد میخواهند جهت حفظ اموال و ارثیه و سوء استفاده های مختلف تابعیت ایران داشته باشند و در صورت تخلف ، خود را تبعه کشور خارجی قلمداد کنند و در کشور مادری تخلفاتشان قابل پیگیری قضائی نباشد . در معنی این افراد سوء استفاده چی هستند.و به مام میهن خیانت میکنند.

***

مطلب «رابطه با آمریکا به چه شرطی؟» با نظرات متعدد کاربران الف همراه شد که تعدادی از آنها را می خوانید:

*هیچ کشور و حکومتی با اندازه ایران خواهان صلح جهانی نیست. ولی صلح نباید جوری بشه که با جنایتکاران هم دست بشیم. اتحاد بین خوب و بخوب درسته نه بین خوب و بد. هر کشوری با امریکا دوست شده خودشو نابود کرده هر کشوری چون امریکا جنایت کاره و به خاطر منافع خودش نه مردمش از بقیه کشور های سواستفاده کرده. هیچوقت خوب و بد با هم نمی تونن باشن. وقتی ایران با امریکا و انگلیس دوست بود تو هیچ زمینه ای پیشرفت نداشتیم. بعد از انقلاب رو پای خودمون ایستادیم. الان با وجود اینکه انقد پیشرفت کردیم. ولی وضعیت اقتصادی داغونه به خاطر مسئولین غربگرا است که توان داخلی رو کنار گذاشتند و چشم امید به امریکا دوختن. صلح حتی اگر هم مشکلات رو حل کنه ولی این صلح با ظلمت باشه موقتا به نفعمومنه ولی در اخر باعث نابودی خودمون میشه. من حاضرم سال ها مشکلات رو تحمل کنم ولی هیچوقت با جنایتکار ها دست دوستی ندم.

*باید این مسئله درک شود شود که امروزه اکثریت ملت ایران از آن فضای انقلابی و احساسی سالهای اول انقلاب دور شده اند و امروزه برخلاف آن سالها دنبال آرمانگرایی نیستند و خواهان یک زندگی عادی هستند و این زندگی فقط در شرایط آرامش قابل وصول است و یکی از راههای آرامش این است که در سیاست خارجی تنش زادی شده تا کشور به ثبات برسد و این باعث سرمایه گذاری خارجی و پیشرفت اقتصادی شود

*امریکا باید از موضع برابر با هاش مذاکره کنی در غیر این صورت هم مذاکره فایده نداره هم رابطه امریکا از نظر قدرت سخت الان نمیتونه کاری بکنه و الان با قدرت نرم در حال مقابله هست یکی از پارامترهایی که امریکا استفاده میکنه تحریم هست تحریم مانند یک اسلحه در دست امریکا ست هیچ وقت اسلحه خودش رو زمین نمیزاره در زمان مذاکره مانند کسی هست که امده مذاکره ولی اسلحه خودش رو گذاشته روی میز و بعد مذاکره میکنه هر زمان قبل از ورود به اتاق مذاکره اسلحه تحریم رو بیرون اتاق گذاشت و اومد داخل برای مذاکره اون موقع از موضع برابر میتونی با امریکا مذاکره کنی

*بهترین تضمین این است که تضمین ذاتی باشد یعنی تضمین در اختیار خودمان باشد یعنی سانتریفوزهای ir6-ir8رو از کار نندازیم و فقط خاموش کنیم که هر موقع لازم بود فقط در چند ساعت گاز بهش تزریق کنیم هم چنین اورانیوم 20درصد و 60درصد تولید شده در مخازن مخصوص نگهداری شود بعنوان ضمانت در غیر این صورت تضمینی وجود ندار

*سوال اصلی این است: چرا شرایط اقتصادی کشور تا این حد نابه سامان است؟ مطمئن باشید گماردن کارهای بزرگ به آدمهای کوچک به صرف داشتن روابط خاص و مدارک بی مایه علت اصلی مشکلات است. اگر میخواهید کشور اصلاح شود آدمهای باسواد، باهوش، توانمند و هزار البته معتقد شدید به نظام و سرباز ایران را در رأس امور بگمارید. برقراری رابطه با ایالات متحده خواسته مردم نیست و نفعی هم ندارد. امروز چین و هند و روسیه و کشورهای مختلف میتوانند تجهیزات و کالاهای مورد نیاز ما را تامین کنند. قرن بیستم و تک قطبی ایالات متحده و اروپا تمام شد. 

*مهمترین سوال از اصولگرایان این بود که اگر برجام بد بود چرا از آن خارج نمی شوید و اگر برجام تاثیری در اقتصاد نداشت وضع فاجعه بار امروز از کجا ناشی می شود و اگر این تقصیر دولت روحانی است ، چرا مجلس انقلابی که دو سال با او هم دوره بود جلویش را نگرفت .

*چین و روسیه تحریم و تهدید و ترور نمی کنند دشمن اصلی ما امریکاست.

*برجام تجربه ناموفق بود بدون شک اما وقتی ما تمام امتیاز‌ها را دادیم رفت و آنها در دستمان تف هم نینداختند و ادامه آن تنها پایبندی آنها به تعهدات و جبران مقداری از منافع ایران را در پی دارد چرا نباید به آن برگردیم؟

 

منبع خبر "الف" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.