بیل گیتس: هوش مصنوعی مایکروسافت می‌تواند درآمدهای گوگل را تهدید کند

دیجیاتو چهارشنبه 03 اسفند 1401 - 14:01
بیل گیتس می‌گوید سرعت نسبتاً خوب مایکروسافت در حرکت به‌سمت دنیای هوش مصنوعی، می‌تواند بخشی از درآمدهای گوگل را به این شرکت منتقل کند. The post بیل گیتس: هوش مصنوعی مایکروسافت می‌تواند درآمدهای گوگل را تهدید کند appeared first on دیجیاتو.

چند هفته‌ای بیشتر از معرفی نسخه جدید موتور جستجوی بینگ با نسخه پیشرفته چت‌بات ChatGPT نگذشته و حالا بیل گیتس درباره حرکت به سمت هوش مصنوعی حرف زده است. او باور دارد که درآمد موتور جستجوی گوگل به‌خاطر حرکت سریع مایکروسافت در حوزه هوش مصنوعی کاهش پیدا خواهد کرد.

هم‌بنیان‌گذار مایکروسافت به‌تازگی در گفت‌وگو با پادکست In Good Company اعلام کرده است که درآمد گوگل از بخش موتور جستجو احتمالاً در آینده کاهش می‌یابد، چون مایکروسافت دست بالاتر را در اختیار خواهد داشت و می‌تواند سهم بیشتری را از بازار از آن خود کند.

بیل گیتس می‌گوید: «گوگل همه سهم درآمدی موتورهای جستجو را در اختیار داشته، بنابراین درآمد آن‌ها کاهش خواهد یافت و سهم بازارشان هم احتمالاً پایین می‌آید، چون مایکروسافت توانسته با سرعت خوبی در این حوزه حرکت کند.»

اگرچه گیتس در این پادکست گفته مطمئن نیست رقابت هوش مصنوعی برنده‌ای داشته باشد، اما به‌نظر می‌رسد که در نگاه او، مایکروسافت همین حالا یک قدم از گوگل جل, افتاده است و می‌تواند با کسب سهم قابل توجهی از بازار موتورهای جستجو نه‌تنها درآمدهای خود را افزایش دهد، بلکه موجب کاهش درآمدهای رقیب شود. تحلیل‌گرانی مثل «دن ایوز» از شرکت Wedbush هم باور دارند که مایکروسافت درحال‌حاضر در حوزه رقابت هوش مصنوعی پیشگام است.

تصور بیل گیتس از آینده هوش مصنوعی در موتورهای جستجو چیست؟

آن‌چه بیل گیتس به‌عنوان آینده پیاده‌سازی هوش مصنوعی در موتورهای جستجو در نظر دارد، چیزی شبیه یک دستیار شخصی است که می‌تواند نیازها و سبک زندگی کاربران را بشناسد. به باور او، این ابزارها می‌توانند جایگزین سرویس‌های جداگانه‌ای شوند که اکنون در قالب موتور جستجو توسط گوگل، فروشگاه اینترنتی توسط آمازون یا ابزارهای کاربردی توسط مایکروسافت عرضه می‌شوند.

مدیرعامل سابق مایکروسافت می‌گوید: «یک دهه بعد، دیگر به این کسب‌وکارها به‌صورت مستقل نگاه نخواهیم کرد، چون هوش مصنوعی چنان شناخت خوبی از شما پیدا خواهد کرد که وقتی بخواهید کادو بخرید یا برای سفر برنامه‌ریزی کنید، فرقی نخواهد داشت که آمازون بهترین قیمت را دارد یا یک شرکت دیگر؛ شما حتی لازم نیست دیگر به این چیزها فکر بکنید.» گیتس اعتقاد دارد که همین مسائل می‌توانند آینده بازارها به‌کلی متحول کنند.

منبع خبر "دیجیاتو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.