اولین دسته از ماهواره‌های مینی نسل دوم استارلینک در فضا مستقر شدند [تماشا کنید]

دیجیاتو چهارشنبه 10 اسفند 1401 - 10:01
اسپیس ایکس با کمک موشک فالکون 9 خود مجموعه‌ای از این ماهواره‌ها را از مرکز فضایی کندی در فلوریدا به مدار زمین ارسال کرد. The post اولین دسته از ماهواره‌های مینی نسل دوم استارلینک در فضا مستقر شدند [تماشا کنید] appeared first on دیجیاتو.

اسپیس ایکس که به‌تازگی از ماهواره‌های مینی نسل دوم سرویس استارلینک با چهار برابر ظرفیت بیشتر نسبت به نسل اول رونمایی کرده بود، اخیراً با کمک موشک فالکون 9 خود، مجموعه‌ای از این ماهواره‌ها را از مرکز فضایی کندی در فلوریدا به مدار زمین ارسال کرد.

به گفته اسپیس ایکس، نسل جدید ماهواره‌های استارلینک دارای طراحی مدرن و قدرتمندتری هستند که با وجود آن، چهار برابر ظرفیت بیشتر را در مقایسه با نمونه‌های قبلی به مشتریان ارائه می‌کنند. بنابراین با وجود این ماهواره‌ها، مشترکین سرویس استارلینک به اینترنت پرسرعت‌تری دسترسی خواهند داشت. ایلان ماسک، مدیرعامل اسپیس ایکس در توییتر، ضمن انتشار ویدیوی زیر، استقرار موفقیت‌آمیز ماهواره‌های جدید را تأیید کرد.

ماهواره‌های مینی نسل دوم استارلینک

نسل جدید ماهواره‌های استارلینک در دو نوع V2 Mini و مدل بزرگ‌تر V2 ارائه شده‌اند. V2 با موشک استارشیپ قدرتمندتر اسپیس ایکس که هنوز به مرحله عملیات خود نرسیده، سازگار است، درحالی‌که مدل کوچک‌تر V2 Mini که روز سه‌شنبه به فضا رفت، برای پرتاب با موشک فالکون 9 طراحی شده است.

اسپیس‌ایکس در بیانیه‌ای دراین‌باره گفته بود:

«ماهواره‌های V2 Mini دارای آنتن‌های آرایه فازی پیشرفته‌تر هستند و از شبکه E-band استفاده می‌کنند که به استارلینک اجازه می‌دهد تا نسبت به نسل قبلی، به‌ازای هر ماهواره ظرفیتی 4 برابری را ارائه کند.»

اسپیس ایکس معمولاً نسل اول ماهواره‌های استارلینک را در دسته‌های حدود 60تایی به فضا پرتاب کرده است، اما اکنون فقط 21 مورد از ماهواره‌های ارتقا یافته آن به فضا پرتاب شده‌اند. کمیسیون ارتباطات فدرال (FCC) در ماه دسامبر به این شرکت اجازه داد تا پرتاب 7500 ماهواره جدید استارلینک را آغاز کند، هرچند اسپیس ایکس قصد دارد 30 هزار ماهواره را به مدار بفرستد.

از سال 2019، اسپیس ایکس تقریباً 4 هزار ماهواره را برای ارائه اینترنت پرسرعت به بیش از 1 میلیون مشتری خود در سراسر جهان به فضا پرتاب کرده است. درحالی‌که این سرویس عمدتاً برای افرادی طراحی شده که در مناطقی با دسترسی ضعیف به اینترنت زندگی می‌کنند، مشتریانی که در مکان‌های بهتر قرار دارند نیز در آن ثبت‌نام کرده‌اند.

منبع خبر "دیجیاتو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.