به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، عضو کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران در حاشیه نوزدهمین کنفرانس حمل و نقل با حضور در جمع خبرنگاران درخصوص بررسی لایحه نرخ کرایه حمل و نقل عمومی در سال آینده درجلسه کمیسیون حمل و نقل شورای شهر گفت: روز گذشته لایحه نرخ کرایه بررسی شد، اما به جمع بندی نهایی نرسیدیم و مقرر شد شهرداری بروی مدلهای پیشنهادی نرخ کرایه بیشتر کار کند. 
علی اصغر قائمی با بیان اینکه قرار شد شنبه آتی جلسه بدون سقف زمانی برای تعیین نرخ کرایه برگزار شود، درخصوص پیشنهاد شهرداری تهران برای نرخ کرایه سال آینده گفت: پیشنهاد شهرداری برای بلیت مترو افزایش حدود ۴۰ درصد بود و برای اتوبوسرانی مدل پیمایشی مدنظر بود و همچنین نرخ پیشنهادی برای تاکسی نیز در حدود مترو بود، اما تاکید میکنم که ارقام نهایی نشده است.
عضو کمیسیون حمل و نقل شورا افزود: در بررسی نرخ کرایه چند عامل باید مدنظر قرار بگیرید، زیرا یک راننده حدود ۳۵۰ میلیون پول تاکسی داده و روزانه تنها حداکثر ۵۰ مسافر جابجا میکند و این در حالی است که هزینه استهلاک و خرید تجهیزات و هزینه پنهان کاهش ارزش سرمایه باید مدنظر قرار داده شود و باید تعادل حفظ شود؛ اما در تعیین نرخ بلیت اتوبوس و مترو از آنجایی که کارکرد متفاوت دارند، نرخ گذاری متفاوت است.
علی اصغر قائمی در پاسخ به این سوال که هرساله شورا براساس نرخ تورم ۲۰ تا ۲۵ درصد رشد نرخ کرایه داشت، افزود: این روش سادهترین و بی حاشیهترین مدل نرخ گذاری است.