به گزارش خبرنگار مهر، مریم حضرتی، روز شنبه هجدهم بهمن ۹۹، در نشست خبری که به صورت مجازی برگزار شد، به تشریح دستاوردهای حوزه پرستاری پرداخت.
وی در ابتدا با اشاره به دستاوردهای حوزه پرستاری، به شرایط قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری گریز زد و گفت: برای اجرای این قانون سه کار لازم است که انجام شود.
حضرتی ادامه داد: تعیین منابع مالی، نحوه تعرفه گذاری و خرید خدمت و همچنین بازتوزیع آن، برای اجرایی شدن قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری لازم است.
معاون پرستاری وزارت بهداشت، به جذب ۲۴ هزار نیروی پرستاری در سالهای ۹۸ و ۹۹ اشاره کرد و گفت: جذب این تعداد نیروی پرستاری، منجر به تحول عظیمی در حوزه پرستاری شده است.
وی در ادامه به طرح «پرستار پیگیر» اشاره کرد و افزود: یکی از مشکلات بیماران بعد از ترخیص از بیمارستان، عدم پیگیری وضعیت آنها است. از همین رو، طرح «پرستار پیگیر» را کلید زده ایم.
حضرتی گفت: بر اساس این طرح، وضعیت بیماران تا ۶ ماه بعد از ترخیص از بیمارستان به صورت تماس تلفنی و آموزش و مشاوره، پیگیری میشود.
معاون پرستاری وزارت بهداشت تاکید کرد: ثبت الکترونیکی اقدامات پرستاری، یکی دیگر از برنامهها و طرحهای حوزه پرستاری است که بر همین اساس، با همکاری معاونت درمان و اداره آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت، بیش از ۱۰ فرم در پرونده بیمار که توسط پرستاران صورت میگیرد، مورد بازنگری قرار خواهد گرفت.
تکمیل می شود…