بازگشایی جاده چالوس تا هفته آینده/ تاسیسات دو تونل، ‌نابود شد

الف شنبه 12 اردیبهشت 1405 - 07:34
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز با تشریح روند بازگشایی تونل‌های مسدود شده در سیل اخیر جاده چالوس گفت: سعی می‌کنیم هفته آینده محور را دوباره عملیاتی کنیم.

به گزارش تسنیم، علی زندی‌فر عصر امروز در نشست خبری درباره سیل جاده چالوس اظهار کرد: حجم خرابی سیل بی‌سابقه بود اما شایعات مجازی در این خصوص نیز بی‌سابقه ‌است که ‌از شفاف‌سازی خبرنگاران در این باره تشکر می‌کنیم.

وی با بیان اینکه نخستین اقدام ما این بود که حدود 1300 خودرو را درحالی که ارتباط ما با همه جا به طور کامل قطع شده بود، ‌را آزاد کنیم، افزود: خوشبختانه تا ساعت 15 بعد از ظهر جمعه این اتفاق افتاد و سرنشینان نیز با 6 اتوبوس جا‌به‌جا شدند‌.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز با بیان اینکه ما 8 نقطه بحرانی در جاده چالوس داشتیم، تصریح کر‌د: در ‌ روز اول 4 نقطه، در روز دوم 4 نقطه دیگر و روز سوم کاملا راه باز شد، ادامه داد: این اتفاق کاملا بی‌سابقه بوده و ‌تونل باز شد و سعی می‌کنیم هفته آینده محور را دوباره عملیاتی کنیم.

وی برآورد اولیه خسارت سیل را 200 میلیارد تومان، خسارات فنی را ‌100 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: در این سیل تاسیسات تونل و تابلوهای علائم آسیب دیده است و اگر بخواهیم این محور را ایمن کنیم بالای 1000 میلیارد تومان بودجه می‌خواهد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز با بیان اینکه در این سیل 2 قسمت محور جاده را به طور کامل از دست داده‌ایم، اظهار داشت: در حال تاسیس واریانت جانبی تا زمان بازسازی محور هستیم. مدیریت این بحران با کمک همه دستگاه‌های مسئول به بهترین شکل انجام شده و در طول تاریخ بی‌سابقه است.

منبع خبر "الف" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.