یوتوب در آزمایش جدید خود، ویدیوها را به افرادی که از مسدودکننده تبلیغات استفاده می‌کنند، نشان نمی‌دهد

دیجیاتو جمعه 09 تیر 1402 - 10:13
در این آزمایش، کاربران استفاده کننده از مسدودکننده‌ها، پیغامی مبنی بر غیرفعال کردن یا خرید سرویس پریمیوم دریافت خواهند کرد. The post یوتوب در آزمایش جدید خود، ویدیوها را به افرادی که از مسدودکننده تبلیغات استفاده می‌کنند، نشان نمی‌دهد appeared first on دیجیاتو.

یوتوب با ویژگی جدید خود، تماشای ویدیوها را برای بینندگانی که از مسدودکننده تبلیغات استفاده می‌کنند، سخت کرده است. در حال حاضر، این شرکت با انجام یک آزمایش کوچک در سطح جهانی، از کاربرانی که مسدودکننده‌های تبلیغاتی آن‌ها فعال است، می‌خواهد تا آن را غیرفعال کنند یا مشترک سرویس پریمیوم شوند.

همانطور که برخی نشریات از جمله Android Authority گزارش کرده‌اند، ویژگی جدید یوتوب باعث می‌شود تا کاربران در صورت فعال بودن مسدودکننده تبلیغات آن‌ها، فقط بتوانند سه ویدیو را تماشا کنند. به دنبال انتشار این گزارش‌ها، «اولوا فالودون»، سخنگوی گوگل با ارسال یک ایمیل به The Verge، ضمن تأیید این ویژگی، گفت:

«تشخیص مسدودکننده‌های تبلیغات چیز جدید نیست و ناشران دیگر نیز به‌طور مرتب از بینندگان می‌خواهند تا مسدودکننده‌های تبلیغات خود را غیرفعال کنند.»

اهمیت تبلیغات برای یوتوب

یوتیوب

به گفته یوتوب، کاربران با وجود این آزمایش، اعلان‌های متعددی را دریافت خواهند کرد که از آن‌ها می‌خواهد استفاده از ابزارهای مسدود کننده تبلیغات را متوقف کنند یا مشترک سرویس YouTube Premium شوند.

فالودون در ادامه ایمیل خود توضیح می‌دهد:

«غیرفعال کردن بازپخش ویدیوها را بسیار جدی می‌گیریم و تنها در صورتی آن‌ها را غیرفعال می‌کنیم که بینندگان درخواست‌های مکرر برای نمایش تبلیغات در یوتوب را نادیده بگیرند. در صورتی که بینندگان احساس کنند که استفاده از مسدودکننده تبلیغات توسط آن‌ها به‌طور نادرست تشخیص داده شده، می‌‎توانند بازخورد خود را با کلیک کردن روی پیوند موجود در درخواست به اشتراک بگذارند.»

تمام این اقدامات نشان می‌دهد که یوتوب قصد دارد موضع خود در برابر مسدودکننده‌های تبلیغات را سخت‌تر کند و نمایش تبلیغات توسط آن برای ارائه خدمات رایگان به تولیدکنندگان محتوا ضروری است.

تبلیغات در یوتیوب

در بخش دیگری از بیانیه این شرکت آمده است:

«مدل یوتوب که در آن از تبلیغات پشتیبانی می‌شود، از اکوسیستم متنوع سازندگان حمایت کرده و محتوای موردنظر میلیاردها نفر از سراسر جهان را به‌طور رایگان با تبلیغات در دسترس آن‌ها قرار می‌دهد.»

همانطور که گفتیم، یوتو‌ب با این ویژگی همچنین سرویس پریمیوم خود را تبلیغ می‌کند که علاوه بر حذف تبلیغات ویدیوهای آن، دارای ویژگی‌های دیگری مانند دانلود آفلاین و دسترسی به سرویس موسیقی یوتوب موزیک است. این سرویس با قیمت 11.99 دلار در ماه یا 119.99 دلار در سال فروخته می‌شود.

منبع خبر "دیجیاتو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.