آتش در جنگلهای مریوان گسترش یافت/ بالگرد دوم به کمک آمد  

الف شنبه 12 اردیبهشت 1405 - 07:49
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان گفت: وزش باد شدید باعث گسترش آتش در جنگل‌های مریوان شده و بالگرد دوم برای کمک در حال اعزام به منطقه است.

بهزاد شریفی پور روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: اکنون آتش سوزی در سه نقطه مرزی(ده‌ره‌وه ران، ئاسنه وه) و جاده مریوان- سقز (گوماره‌له‌نگ) در جریان بوده و تلاش نیروهای مردمی، منابع طبیعی و بالگرد برای مهار آتش ادامه دارد.

وی از درخواست و اعزام بالگرد دوم برای کمک به مهار آتش در منطقه خبر داد و یادآور شد: در نقاط مرزی به علت وجود مین زمان جنگ تحمیلی، وزش باد شدید و سخت‌گذر بودن منطقه، نیروی انسانی به کندی عملیات را پیش می‌برند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان ادامه داد: همکاران اطفای حریق شهرستان‌های سقز، مریوان، کامیاران، سروآباد و ۲ اکیپ سنندج و اداره کل مدیریت بحران برای مهار آتش در منطقه حضور دارند.

شریفی پور به حضور ۴۰ نیروی آموزش دیده در محل آتش سوزی و ساماندهی آنان اشاره داشت و اضافه کرد: حدود ۱۰۰ نفر و بالگرد نیروی هوایی سپاه در منطقه مستقر هستند.

آتش سوزی در مناطق جنگلی بخش خاو و میرآباد مریوان از صبح پنجشنبه شروع شد.

مریوان در ۱۰۰ کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان قرار دارد.

منبع خبر "الف" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.