جنگ قیمتی هم به کار چین نیامد

دنیای اقتصاد پنج شنبه 19 مرداد 1402 - 00:18
فروش خودروهای سواری در چین برای دومین ماه در ژوئیه کاهش یافت، زیرا تخفیف‌ها و اقدامات حمایتی دولتی چین نتوانست مشتریان را در مورد خرید خودرو در بحبوحه اقتصاد پرشتاب و رکود طولانی‌مدت بازار مسکن متقاعد کند. داده‌های انجمن خودروهای مسافری چین نشان می‌دهد فروش خودرو در ژوئیه به 79/ 1میلیون دستگاه رسیده است که 6/ 2درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته است که دومین کاهش متوالی پس از 9/ 2درصد کاهش در ژوئن است. با‌این‌حال، فروش برای هفت ماه اول سال، 7/ 1درصد افزایش یافت و به 44/ 11میلیون دستگاه رسید.

خودروسازان نگران کاهش رشد تقاضا هستند، زیرا دومین اقتصاد بزرگ جهان جهش پس از همه‌گیری را از دست می‌دهد. رقابت‌ها در بازار خودروی چین، بزرگ‌ترین بازار جهان، تشدید شده است، زیرا خودروسازان با تضعیف تقاضا و تعمیق رقابت قیمتی مقابله می‌کنند.کاهش قیمت‌های تسلا در ابتدای سال در بیش از ۴۰ برند در چین افزایش یافته و نشانه‌های کمی از کاهش نشان داده شده است، به‌طوری‌که جنرال موتورز و فولکس واگن در ماه ژوئیه  دور جدیدی از کاهش‌ها را ارائه کردند.کوی دونگشو، دبیرکل انجمن خودروهای مسافری چین، گفت: انتظار می‌رود خودروسازان به ارائه تخفیف برای محصولات در برخی بخش‌ها ادامه دهند و برخی از آنها حتی ممکن است تخفیف را افزایش دهند. براساس گزارش رویترز، خودروهای انرژی نو که رشد فروش خودرو در چین را تقویت کرده‌اند، نیز در حال از دست دادن قدرت خود هستند. سهم بازار تسلا در بازار خودروهای برقی چین به کمترین میزان در ۹ ماه گذشته رسید.

منبع خبر "دنیای اقتصاد" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.