تلویزیون آدم‌های جذابش را از دست داده است

دنیای اقتصاد پنج شنبه 02 شهریور 1402 - 00:05
ایسنا: محمد بحرانی که این روزها در شبکه نمایش خانگی حضور پررنگی دارد، درباره وضعیت تلویزیون می‌گوید: من سال‌های زیادی در تلویزیون کار کرده‌ام و از وضعیت این روزهای تلویزیون بسیار غمگینم. تلویزیون را خیلی خیلی دوست دارم و هیچ‌وقت موضعی در مقابلش نداشته‌ام و دلم می‌خواهد به روزهای خوبش برگردد. او ادامه داد: می‌گویند شرف المکان بالمکین، یعنی جذابیت یک جا به آدم‌هایی است که آنجا هستند. به نظرم تلویزیون این روزها آدم‌های جذابش را از دست داده و کاش یک اتفاق بیفتد که من به عنوان یک مخاطب، بار دیگر محمدرضا شهیدی‌فر، رامبد جوان، مهران مدیری، احسان علیخانی، عادل فردوسی‌پور، منصور ضابطیان، محمد صوفی، برادران صفاریان‌پور و بقیه اسامی جذابی که اوقات خوشی را در تلویزیون برای ما ساخته‌اند در تلویزیون ببینم.

این‌ها سرمایه‌های برنامه‌سازی‌اند که باید حفظ شوند. اینکه این افراد در شبکه‌های خصوصی برنامه‌سازی کنند، خیلی خوب است اما ای کاش تلویزیون شرایطی را فراهم کند که مردمی که به هر دلیلی امکان استفاده از پلتفرم‌ها را ندارند، بتوانند از رسانه ملی‌شان برنامه‌های دلخواهشان را دنبال کنند و لذت ببرند. این بازیگر درباره تولیدات گسترده شبکه نمایش خانگی و نظارت‌هایی که این روزها اعمال می‌شود، می‌گوید: به نظر من هر مسوولی که ایران و مردم ایران را دوست دارد، مطلقا این سنگ‌اندازی‌ها را انجام نمی‌دهد. همه می‌دانیم که هم تولیدکنندگان این محتواها مردم‌اند و هم پلتفرم‌های پخش این محتواها و هم بینندگان محتواها خود مردم‌اند. اعضای پلتفرم‌ها و کارکنان آنها و حتی من هنرمند همه یک شهروند ساده‌ایم. یک توصیه به مسوولان دارم و آن اینکه مسوولان عزیز و دغدغه‌مند، بگذارید مردم خودشان انتخاب کنند.

باور کنید هیچ اتفاقی نمی‌افتد و هیچ محتوای غیراخلاقی‌ تولید نمی‌شود. این بازیگر در پایان درباره‌ فعالیتش در حوزه کودک و درباره دغدغه‌اش در این حوزه توضیح می‌دهد: کار کودک به اندازه کار بزرگسال برای من جذاب است. اما از نظر من، تاثیر کار کودک از تاثیر کار بزرگسال در جامعه خیلی بیشتر است؛ بنابراین اگر کار کودک خوب ساخته شود، کار بزرگ‌تر و مهم‌تری صورت گرفته است. ما روی «پیکولو» نزدیک به سه سال وقت گذاشتیم و از نتیجه کار راضی هستم. ایرادات کار را هم می‌دانیم اما به نظرم نسبت به کارهایی که این سال‌ها ساخته شده است، پروداکشن جدی‌تری دارد و عروسک‌های بامزه و خوبی دارد. اما متاسفانه نسبت به بقیه محصولات حوزه بزرگسال، کمتر به آن پرداخته شد و تبلیغات کمتری داشت. باید کار کودک را جدی گرفت؛ چرا که کار بزرگسال اگر خوب باشد، یک بار یا نهایتا دوبار دیده می‌شود اما کودکان هر قسمت از یک کار خوب را چندین و چند بار تماشا می‌کنند. پیکولوی محترم و آبرومند ما را جدی بگیرید چون مطمئنم عروسک‌هایش در دل کودکان جا باز می‌کنند.

 

منبع خبر "دنیای اقتصاد" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.