رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: از ظرفیت عضویت کشورمان در سازمان همکاریهای شانگهای و گروه بریکس باید در جهت تکمیل کریدورهای اصلی ترانزیت استفاده کنیم.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خانه ملت، محمدرضا رضایی کوچی در خصوص ضرورت توسعه کریدورهای شمال - جنوب - شرق به کشور، گفـت: ایران در موقعیت جغرافیایی بسیار خاصی قرار دارد، اما از ظرفیتهای موجود آن به خوبی استفاده نمیکنیم؛ اگر بتوانیم مسیر ترانزیت کالا از چین و هند به اروپا را هدایت کنیم، اقتصاد کشور متحول خواهد شد.
نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: کم توجهی به ساخت و تکمیل کریدورهای اصلی کشور طی سالهای گذشته و دیپلماسی اقتصادی غیر فعال با کشورهای نوظهور اقتصادی مانند چین و هند موجب شده این کشورها به دنبال مسیرهای جایگزین برای انتقال کالاها خود به اروپا باشند و کشورهای همسایه نیز از این فرصت به نفع خود استفاده کرده و سهم کشورمان در انتقال کالا و ترانزیت میربایند.
رئیس کمیسیون عمران مجلس با اشاره به طرح کریدور آمریکایی که هند را از کشورهای حوزه خلیج فارس به اروپا متصل میکند، به ضرورت فعالتر شدن دیپلماسی اقتصادی کشورمان تاکید کرد و گفت: هدف ما از عضویت در گروهها و سازمانهای بین المللی مانند شانگهای و بریکس، توسعه اقتصادی و جذب سرمایه گذاری است لذا باید از این ظرفیت به خوبی بهره بگیریم چرا که ایران هم اکنون امنترین و ارزانترین مسیر انتقال کالا شرق و جنوب شرقی آسیا به اروپا است.
منبع خبر "
صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد.
(ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.