وزیر کشور: افراد فاقد شناسنامه ساماندهی هویت می‌شوند

الف شنبه 12 اردیبهشت 1405 - 08:22
وزیر کشور گفت: اشخاص فاقد شناسنامه در سطح کشور تعداد بالایی نیستند و توسط نهادهای مرتبط ساماندهی می‌شوند.

احمد وحیدی روز پنجشنبه در حاشیه سفر به شهرستان تایباد در گفت و گو با ایرنا افزود: فاقدین شناسنامه برای اینکه هویت آنها مشخص شود، با آزمایش ژنتیک و دی. ان. ای هویت سنجی خواهند شد.

وی اظهار کرد: همچنین راه دیگری برای هویت سنجی مدنظر است که ارائه استشهاد محلی قابل استناد و مستدل است.

وزیر کشور گفت: اگر مدارک و مستندات متقاضیان برای نهادهای اطلاعاتی و انتظامی مورد تایید باشد، تحویل شناسنامه جمهوری اسلامی ایران بلامانع خواهد بود.

"احمد وحیدی" وزیر کشور امروز به همراه معاون امنیتی و انتظامی استاندار خراسان رضوی به شهرستان مرزی تایباد در شرق خراسان رضوی سفر کرد.

هدف از سفر وزیر کشور به تایباد، بازدید از پایانه مرزی دوغارون، روند انتقال کالا میان ایران و افغانستان، نوار مرزی مشترک و نمایندگی اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی در تایباد بود.

علاوه بر معاون استاندار خراسان رضوی، رئیس سازمان ملی مهاجرت و مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی، وحیدی را در این سفر همراهی کردند.

شهرستان ۱۴۵ هزار نفری تایباد در فاصله ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

منبع خبر "الف" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.