منطقه ۲۲ تهران صاحب سه خط جدید مترو می‌شود

صدا و سیما شنبه 12 اردیبهشت 1405 - 08:34
شهردار منطقه ۲۲ از احداث سه خط مترو در محدوده این منطقه خبر داد و گفت: با راه‌اندازی خطوط ۹،۱۰ و ۱۱ و همچنین وجود خط ۵، این منطقه پهناور تهران از چهار خط مترو برخوردار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما، مسعود نصرتی شهردار این منطقه در جریان بازدید از احداث خط ۱۰ مترو تهران به همراه سید فرهاد خدابخشی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه؛ اظهار کرد: خط ۱۰ مترو از غرب‌ترین نقطه منطقه ۲۲ شهرک مروارید شهر به شرقی‌ترین نقطه منطقه یعنی میدان المپیک با ۱۲ ایستگاه در حال احداث است که چند پروژه کارگاهی این خط مترو در حال فعالیت است.
شهردار منطقه ۲۲ با اشاره به اینکه این محدوده در غرب تهران در حال توسعه است و جمعیت قابل توجهی دارد و از سوی دیگر به دلیل وجود مراکز گردشگری گوناگون روزانه هزاران نفر از شهروندان تهرانی به این منطقه تردد دارند؛ گفت: توسعه شبکه حمل و نقل عمومی در این منطقه به شکل ویژه در دستور کار قرار دارد که از جمله مهم‌ترین این پروژه‌ها احداث سه خط ۹،۱۰ و ۱۱ مترو است.

منطقه ۲۲ تهران صاحب سه خط جدید مترو می‌شود
وی با اشاره به کمبود‌های موجود در حوزه حمل و نقل عمومی در این منطقه خاطرنشان کرد: در این دوره مدیریت شهری سه خط مترو جدید برای حمل و نقل و عمومی منطقه ۲۲ در نظر گرفته شده است که خط ۱۰ از غربی‌ترین نقطه منطقه به شرقی‌ترین نقطه شهر تهران اتصال پیدا کند.
نصرتی ادامه داد: دو خط ۹ و ۱۱ مترو در شرقی‌ترین قسمت منطقه احداث می‌شود که پاسخگوی ۱۵ درصد نیاز شهروندان است و ۸۵ درصد منطقه قرار است با خط ۱۰ پوشش داده شود.
شهردار منطقه۲۲ خاطرنشان کرد: در حال حاضر نیز چهار ایستگاه مترو در خط ۵ مترو از گلشهر کرج به مترو صادقیه تهران، محور جنوبی منطقه ۲۲ را تحت پوشش قرار داده است.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.