نایب رئیس مجلس در پاسخ به تذکری درخصوص لزوم همسان سازی حقوق بازنشستگان گفت: سازمان برنامه و بودجه در کمیسیون تلفیق برای این موضوع چاره اندیشی کند.
به گزارش
خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خانه ملت، محمدحسن آصفری در جلسه علنی نوبت صبح امروز (یکشنبه ۱۶ مهرماه) مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت همسان سازی و متناسب سازی حقوق بازنشستگان گفت: حفظ قدرت خرید بازنشستگان دستور مقام معظم رهبری است. همسان سازی حقوق بازنشستگان یک مسئله جدی است که روز گذشته مطرح و قرار شد امروز مجدداً در دستور کار قرار گیرد.
نماینده مردم اراک و خنداب در مجلس یازدهم تصریح کرد: نباید طوری پیش رویم که بررسی برنامه هفتم به پایان نزدیک شود و ما هنوز به موضوع همسان سازی حقوق بازنشستگان ورود نکرده باشیم.
حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری نایب رئیس مجلس که ریاست جلسه علنی را برعهده داشت، در پاسخ به تذکر این نماینده گفت: در برنامه ششم همسان سازی حقوق بازنشستگان با شاغلین شکاف عمیقی داشت. برنامه ششم تاکید داشت که متناسب سازی به نحوی باشد که فاصله حقوق بازنشستگان و شاغلان ۱۰ درصد باشد. بخشی از این امر در دولت گذشته انجام شد، اما لایحهای که در دولت قبل ارائه شد، دولت جدید پس گرفت.
نایب رئیس مجلس ادامه داد: در حال حاضر نیز این موضوع به کمیسیون تلفیق ارجاع شده، لذا خواهش ما این است که اگر دولت پولی برای افزایش حقوق شاغلان دارد، باید حقوق بازنشستگان را به تناسب افزایش دهد. بازنشستگان نباید مغفول باقی بمانند، لذا خواهش من از رئیس و اعضای کمیسیون تلفیق و همچنین سازمان برنامه و بودجه این است که این مشکل در کمیسیون چاره اندیشی شود تا بازنشستگان و پیشکسوتانی که کشور مدیون آنهاست، مغفول واقع نشوند.
منبع خبر "
صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد.
(ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.