گام‌های تحولی در مسیر توسعه کشاورزی کردستان

صدا و سیما شنبه 12 اردیبهشت 1405 - 09:08
رئیس جمهور بر لزوم فعالسازی ظرفیت‌های بالقوه کشاورزی استان کردستان برای خودکفایی در تامین محصولات اساسی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران که در دور دوم سفر‌های استانی دولت سیزدهم به کردستان سفر کرده است، امروز جمعه ۱۲ آبان ۱۴۰۲ در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه این استان، کشاورزی را یکی از عرصه‌های مهم ایجاد تحول در کردستان خواند و گفت: از جمله برنامه‌های دولت در کردستان، برداشتن گام‌های تحولی به ویژه در بخش کشاورزی است.

رئیس جمهور با اشاره به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان کردستان در عرصه کشاورزی، افزود: طرح‌های مختلفی از جمله کشت قراردادی و بکارگیری روش‌های نوین آبیاری در حال انجام است، اما لازم است که در این زمینه کار و تلاش مضاعفی صورت گیرد.

وی با تاکید بر اینکه در توسعه و فعالسازی ظرفیت های بالقوه کشاورزی کردستان، توجه به تولید محصولات اساسی اهمیت دارد، اظهار داشت: کردستان می‌تواند در تولید محصولاتی مانند گندم و پنبه که جزو اقلام اساسی به شمار می‌روند، به رفع نیاز‌های کشور کمک کند و یاریگر دستیابی به استقلال و خودکفایی در تامین این محصولات باشد.

رئیس جمهور تصریح کرد: این‌ها گام‌هایی است باید هرچه سریعتر برداشته شود و نباید در این مسیر زمان را طولانی کرد.

آیت الله رئیسی با تاکید بر اینکه باید تلاش را مضاعف کرد، افزود: این امر نیاز به برنامه ریزی دقیق و مدیریت و کار جهادی دارد.

پیش از این نشست، چندین طرح عمرانی از جمله سد امیر آباد و رمشت در کامیاران با حضور رئیس جمهور افتتاح شد.

با فعالیت این سد، بخش چشمگیری از اختلاف زمین‌های آبی و دیم جبران شده و حدود هزار و ۱۰۰ هکتار به زمین‌های آبی کامیاران افزوده می‌شود.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.