
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سردار کیومرث عزیزی گفت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی غرب استان تهران در اجرای طرح پایش و کنترل انبارها و سولههای شهرستانهای غرب استان تهران، با دریافت اطلاعاتی مبنی بر نگهداری سوخت قاچاق توسط عدهای افراد سودجو و فرصت طلب در داخل چهاردیواری در شاهدشهر شهریار، بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.
فرمانده انتظامی غرب استان تهران افزود: ماموران با تعقیب و مراقبت، محل نگهداری سوخت قاچاق در شاهدشهر را شناسایی و با ورود به محل، از داخل یک چهاردیواری، ۵ مخزن به ابعاد مختلف که به وسیله لوله و پمپ به یکدیگر متصل شده و در انتها نیز دارای مخزن و دیگ تقطیر بود، کشف شد.
سردار عزیزی گفت: در بازرسی تکمیلی ماموران پلیس امنیت اقتصادی، ۲ عدد مخزن دارای فرآوردههای نفتی که یکی از مخازن در حال تخلیه از مخزن به داخل یک دستگاه خودروی نفت کش بود، کشف شد که بلافاصله عوامل شرکت نفت شهریار و تهران در محل حاضر شده و میزان فرآوردههای نفتی را ۲۲ هزار و ۲۰۰ لیتر بنزین و شبه بنزین اعلام کردند.
این مقام ارشد انتظامی افزود: در این عملیات پلیسی، ۲ متهم دستگیر و خودروی نفت کش توقیف و به پارکینگ منتقل شد و متهم در بازجوئیهای پلیس اعتراف کرد فرآوردههای نفتی و سوختهای قاچاق را به وسیله خودروهای سبک و کامیون به صورت بنزین جمع آوری و پس از تقطیر و تبدیل آنها به حلال، فرآورده تقلبی و غیرمجاز تولیدی را در بازار به فروش میرسانده است.
فرمانده انتظامی غرب استان تهران، گفت: کارشناسان، ارزش انواع فرآورده نفتی غیرمجاز کشف شده را یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برآورد کردند و ۲ متهم دستگیر شده، به اداره تعزیرات حکومتی شهریار معرفی شدند.