سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس با اشاره به عدم تغییر قانون جرایم تخلفات رانندگی از سال ۹۴ تا کنون گفت: همین امر یکی از دلایل تردد ناوگان فاقد بارنامه در جادهها شده است.
به گزارش
خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خانه ملت ، علی خضریان در تشریح نشست کارگروه مبارزه با قاچاق کالا و ارز کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس شورای اسلامی، گفت: این جلسه با موضوع رسیدگی به وضعیت گلوگاههای حمل و نقل برگزار شد که نمایندگانی از پلیس راهور، فراجا، وزارت کشور، وزارت راه و شهرسازی و وزارت دادگستری در آن حضور داشتند.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: یکی از مشکلات جدی در این حوزه، تردد ناوگان فاقد بارنامه در جادههای کشور است که به دلیل پایین بودن جرایم پیش بینی شده، این تخلف و حمل کالای قاچاق به صرفه است. در حالی که قانون جرایم رانندگی از سال ۱۳۹۴ تاکنون تغییری نکرده است.
وی در ادامه با بیان اینکه طبق قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی و مصوبه هیأت وزیران، قانون جرایم رانندگی باید هر سه سال یکبار به روزرسانی شود، عنوان کرد: میزان جرایم تخلفات رانندگی باید مطابق تورم اعلام شده توسط بانک مرکزی افزایش پیدا میکرد. اما متولیان امر به این موضوع توجهی نکردند و در واقع ترک فعل صورت گرفته است.
سخنگوی کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس در پایان با اشاره به جمع بندی این جلسه تصریح کرد: در این جلسه مقرر شد دستگاههای مسئول گزارشی از اقدامات خود آماده و مستندات انجام تکالیف قانونی خود را طی دو روز آینده به کمیسیون ارسال کنند.
منبع خبر "
صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد.
(ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.