ورود سامانه بارشی به کشور از روز دوشنبه

صدا و سیما شنبه 12 اردیبهشت 1405 - 09:27
با تشدید فعالیت سامانه بارشی در روز دوشنبه سازمان هواشناسی برای استان‌های نیمه غربی کشور هشدار نارنجی صادر کرد.

 

ورود  سامانه بارشی به کشور  از روز دوشنبه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما،  شبکه خبر در بخش پیگیری در این باره با آقای صادق ضیاییان رئیس مرکز پیش بینی و مخاطرات جوی سازمان هواشناسی گفتگو کرد.

سوال :  فعالیت سامانه بارشی  کدام استان‌ها را در برمی گیرد و چه کیفیتی دارد.
ضیاییان : سامانه بارشی از اواخر امشب وارد می‌شود، ولی عمده فعالیتش برای فردا برای نیمه غربی کشورا ستت. بارش‌ها را در استان آذرایجان غربی و شرقی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان، مرکزی، همدان، قزوین، زنجان، استان کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال بختیاری، استان بوشهر‌فارس و همچنین تهران و البرز خواهیم داشت، ولی شدت بارش‌ها دسته بندی کردیم دو دسته بخشی را نارنجی صادر کردیم و بخشی را قرمز صادر کردیم بخشی هم زرد.
در آن بخشی که هشدار قرمز برایش آن صادر شده و بارش‌ها خیلی می‌تواند خطرناک باشد استان‌هایی مثل استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، شمال بوشهر، نیمه شرقی و شمالی استان خوزستان، شمال غرب استان فارس، جنوب ایلام و همچنین جنوب لرستان و ارتفاعات و دامنه‌ها در چهارمحال و بختیاری بارش‌ها می‌تواند خیلی سنگین باشد و مخاطراتی به همراه داشته باشد.
سوال: ممکن است این سامانه بارشی مخاطراتی را برای هموطنان مان در پی داشته باشد و توصیه سازمان هواشناسی برای پیشگیری از سوانح احتمالی چیست؟
 ضیاییان: بله همین طور خواهد بود استان‌هایی که گفتم هشدار قرمز است بحث آب گرفتگی گسترده در معابر بحث سیلابی شدن مسیل‌ها و لغزندگی جاده‌ها را به همراه دارد مشکلات دیگری ممکن است به همراه داشته باشد از جمله آبگرفتگی در جاده‌های بین شهری و غیره. توصیه مان این است که شهروندان تا حد امکان در روز دوشنبه از مسافرت بین شهری خودداری بکنند و همچنین از قرارگرفتن در مسیل‌ها و کنار رودخانه‌ها و حاشیه رودخانه دوری کنند.
سوال : انتظار می‌رفت براساس پیش بینی‌های سازمان هواشناسی پاییز پرباری داشته باشیم، ولی این طور نبود فکر می‌کنید از فردا شاهد سامانه بارشی در سراسر کشور باشیم یا نه؟
 ضیاییان: ببینید بارش‌ها در مهرماه بیش از نرمال بود، ولی متاسفانه در آبان ماه اتفاق افتاد و سامانه‌های بارشی به خوبی نتوانست ورود کند به کشورمان و متاسفانه کم بارشی را در آبان داشتیم اولین کم بارشی در همه استان‌ها یکسان نبود در استان‌های جنوبی کشور و استان‌های جنوب شرق کشور به وضعیتی بیش از نرمال بود، ولی در اغلب مناطق کشور بارش کم‌تر از نرمال بود.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.