افتتاح پنجمین خانه امید اوتیسم در منطقه ۱۹

صدا و سیما شنبه 12 اردیبهشت 1405 - 09:44
مراسم افتتاح پنجمین خانه امید اوتیسم در درمانگاه شهداء منطقه ۱۹ شهرداری با حضور مجید باقری معاون شهردار تهران، تورج فرهادی شهردار منطقه و جمعی از مدیران شهری و کودکان اوتیسم برگزار شد. 

افتتاح پنجمین خانه امید اوتیسم در منطقه ۱۹

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما، دراین مراسم مجید باقری معاون شهردار تهران ضمن تشکر از اهتمام و همکاری شهرداری منطقه ۱۹، شرکت شهر سالم، بانک پاسارگاد و انجمن اوتیسم برای راه‌اندازی بخش اوتیسم در درمانگاه شهدای شهرداری این منطقه گفت: افتتاح خانه امید اوتیسم توسط شهرداری تهران پیامی راهبردی دارد و آن اینکه مجموعه مدیریت شهری، شهروندان مبتلا به اوتیسم را «اعضای خانواده خود» می‌داند و به خانواده‌هایی که دارای فرزندانی با این بیماری هستند، بی‌ اعتنا نیست. 
وی افزود: افتتاح این مرکز در جنوب شهر، بیانگر توجه ویژه مدیریت شهری به بهداشت و سلامت جنوب شهر و عادلانه‌سازی برخورداری از امکانات و شرایط است. 
معاون شهردار تهران گفت: همکاری شهرداری تهران با انجمن اوتیسم در این مورد، مصداقی از توجه ویژه شهرداری تهران به «تقویت و حضور سمن‌ها و انجمن‌های شهروندی» در اداره شهر است. 
معاون شهردار تهران همچنین از انتصاب یک توان‌یاب به‌عنوان «مشاور معاونت برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورا در حوزه توان‌یابان شهرداری تهران» خبر داد و گفت: اهتمام ویژه‌ای به تسهیل شرایط همکاران توان‌یاب داریم و برای کمک به کارکنان شهرداری که از خانواده اوتیسم هستند، زیرساخت‌های لازم را مهیا می‌کنیم. 
باقری ادامه داد: با افزایش تعداد خانه‌های امید شرایط برای خانواده‌های اوتیسم شاغل در شهرداری هم تسهیل می‌شود؛ به‌همین دلیل افزایش تعداد خانه‌های امید در شهرداری را در روزشمار افتتاح‌های امسال قرار می‌دهیم. 

تلاش شهرداری منطقه ۱۹ برای بهبود شرایط خانواده‌های اوتیسم 

تورج فرهادی شهردار منطقه ۱۹ نیز افتتاح مرکز اوتیسم در درمانگاه شهداء را اتفاق خوبی دانست و گفت: از تمام زحمت‌کشان برای تحقق این اتفاق خوب که باعث کاهش آلام این عزیزان می‌شود، تشکر می‌کنم. تلاشمان در همین نقطه متوقف نمی‌شود و در آینده هم برای تسهیل شرایط خانواده اوتیسم کوتاهی نمی‌کنیم. 
وی با اشاره به اینکه بحث جمعیت در کشور و خدماتی که باید به آن‌ها بدهیم، متفاوت شده است، گفت: پس از انقلاب اسلامی جمعیت کشور ۳۶ میلیون نفر بوده است و هم اکنون ۸۶ میلیون نفر هستیم که در چند سال آینده به پیری جمعیت و پس از آن با جوانی جمعیت مواجه هستیم که این موارد خدمات‌دهی مدیریت شهری را تحت تأثیر قرار می‌دهد. امیدارم بتوانیم پیش‌بینی‌ها و برنامه‌ریزی‌های لازم را در مدیریّت شهری داشته باشیم و غافلگیر نشویم.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.