عملیاتی شدن نخستین ناوشکن نیروی دریایی سپاه تا پایان سال

صدا و سیما شنبه 12 اردیبهشت 1405 - 09:49
رئیس گروه ناوشکن‌های وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح گفت: نخستین ناوشکن نیروی دریایی سپاه با نام شهید صیاد شیرازی تا پایان امسال به یگان رزم این نیرو ملحق می‌شود.

* عملیاتی شدن نخستین ناوشکن نیروی دریایی سپاه تا پایان سال 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، امیر دریادار داود قلی‌زاده،  افزود: این ناوشکن مراحل نهایی ساخت خود را می‌گذراند و قرار است تا پایان امسال  رونمایی شود.
رئیس گروه ناوشکن‌های وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح همچنین از برنامه تجهیز ناوشکن دیلمان (جدیدترین ناوشکن نیروی دریایی ارتش در دریای مازندران) به موشک‌های پدافندی عمود پرتاب نواب خبر داده و گفته است: ناوشکن دیلمان در مقایسه با نمونه‌های دیگر از کلاس موج پیشرفته‌تر است که مهمترین این تغییرات در حوزه پیشران، مخابرات، رادار و تجهیزات رزمی است.
نیروی دریایی سپاه پیش از این برنامه ساخت شناور‌های کلاس شهید سلیمانی (اولین شناور‌های مجهز به موشک‌های عمودپرتاب) را هم در دستور کار داشت که یک نمونه آن سال گذشته عملیاتی شد و فروند‌های دیگر این شناور نیز در حال ساخت هستند.
نیروی دریایی سپاه مسئول اصلی حراست از خلیج فارس و تنگه هرمز است که علاوه بر این، در سال‌های اخیر، حضور در آب‌های دوردست و بین المللی نیز به برنامه‌های این نیرو افزوده شده است.  
با تجهیز نیروی دریایی سپاه به ناوشکن، حوزه ماموریتی این نیرو و توان آن برای حضور در آب‌های دور نیز بیشتر خواهد شد.   

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.