طراحی پلتفرمی برای معرفی کسب و کار‌های خرد و روستایی به بازار 

صدا و سیما چهارشنبه 15 آذر 1402 - 13:36
متخصصان یک شرکت دانش‌بنیان ، پلتفرمی ( سکو ) را طراحی کردند که به کسب و کار‌های خرد و روستایی کمک می‌کند تا محصولات و خدمات خود را در سراسر کشور معرفی کنند.

پلتفرمی برای معرفی کسب و کار‌های خرد و روستایی به بازار   ( ویترین / منبع : معاونت علمی ریاست جمهوری)

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از «مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری» ، محمد بنازاده، مدیرعامل این شرکت دانش بنیان درخصوص محصولات این مجموعه و کاربرد آن‌ها گفت: «ما کسب و کار‌های خرد و روستایی را به بازار معرفی، داستان محصولات را بازگو و از این طریق با مشتری ارتباط می‌گیریم. در کنار این، یک مدرسه کسب و کار آنلاین (برخط) داریم فرایند‌های بیزینسی کسب و کاری را آموزش می‌دهیم تا در حوزه فعالیت خود موفق باشند.
وی افزود : حدود سه هزار کسب و کار، محصولات خود را از طریق پلتفرم ما معرفی کرده و بعضی موفق شدند روزانه حدود ۸۰ تا ۹۰ میلیون تومان فروش داشته باشند. البته کسب و کار‌های محدودتری هم هستند که فروشی حدود دو تا سه میلیون تومان دارند.
بنازاده، مشارکت آحاد مردم در رشد یکدیگر را بزرگترین دستاورد شرکت برشمرد و گفت : نتیجه کار یک هم‌افزایی و همکاری است. ما در این پلتفرم به کسب و کار‌ها کمک می‌کنیم تا دیده شده و به سایرین معرفی شوند، کسب و کار‌ها نیز تجربه خود را در قالب نشست‌های مجازی یا حضوری به یکدیگر انتقال می‌دهند.
وی افزود : بزرگترین مسئله ما قیمت گذاری اموال نامشهود است که جلب اعتماد سرمایه‌گذار در این موارد سخت است، زیرا هیچ مرجعی وجود ندارد که بتوان با اعتماد به آن رجوع کرد. این مورد، معضل بسیاری از شرکت‌های دانش بنیان است و اگر رفع شود، ما می‌توانیم جذب سرمایه کرده و پیشرفت خوبی داشته باشیم .
 

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.