گزارش مالی سه‌ماهه دوم 2024 مایکروسافت منتشر شد؛ رشد درآمدها به‌لطف هوش مصنوعی

دیجیاتو چهارشنبه 11 بهمن 1402 - 09:01
بخش گیمینگ به سومین کسب‌وکار بزرگ مایکروسافت تبدیل شد. The post گزارش مالی سه‌ماهه دوم 2024 مایکروسافت منتشر شد؛ رشد درآمدها به‌لطف هوش مصنوعی appeared first on دیجیاتو.

گزارش مالی فصل دوم سال مالی 2024 مایکروسافت منتشر شد و به‌نظر می‌رسد که سرمایه‌گذاری در حوزه هوش مصنوعی برای این شرکت ثمربخش بوده است. غول سازنده نرم‌افزار در این سه‌ماهه 62 میلیارد دلار درآمد و 21.9 دلار سود خالص به‌دست آورده است.

در اولین سه‌ماهه‌ای که مایکروسافت به‌عنوان یک شرکت 3 تریلیون دلاری گزارش مالی خود را منتشر کرده است، شاهد عملکرد فراتر از انتظار این شرکت نسبت به پیش‌بینی تحلیل‌گران هستیم. در فصل دوم سال مالی 2024، کسب‌وکار گیمینگ مایکروسافت به سومین کسب‌وکار بزرگ این شرکت تبدیل شد و در جایگاهی حتی بالاتر از ویندوز قرار گرفت.

رشد درآمدهای مایکروسافت در سه‌ماهه دوم سال مالی 2024

درآمد غول مستقر در ردموند در این سه‌ماهه نسبت به سه‌ماهه مشابه پارسال 18 درصد و سود خالص آن 33 درصد افزایش یافته است. «ساتیا نادلا»، مدیرعامل مایکروسافت می‌گوید این شرکت از مرحله حرف‌زدن درباره هوش مصنوعی عبور کرده و حالا در مقیاسی بزرگ در حال پیاده‌سازی این فناوری است.

درآمد کسب‌وکار آژور و دیگر سرویس‌های ابری مایکروسافت نسبت به بازه مشابه پارسال تا 30 درصد افزایش یافته و حالا بخش خدمات ابری هوشمند این شرکت 25.9 میلیارد دلار درآمد دارد.

غول دنیای نرم‌افزار می‌گوید درآمد بخش محتواها و خدمات ایکس باکس که شامل سرویس گیم پس هم می‌شود، 61 درصد رشد داشته است. این افزایش خیره‌کننده تا حد زیادی تحت تأثیر درآمدهای اکتیویژن بلیزارد بوده و خود مایکروسافت اعلام کرده که درآمد حاصل از این شرکت بازی‌سازی بالغ بر 2 میلیارد دلار برآورد می‌شود. البته هزینه‌های پایانی تکمیل این خرید نیز حدود 930 میلیون دلار اعلام شده است.

در مجموع، بخش گیمینگ که حالا سومین کسب‌وکار بزرگ مایکروسافت است، در این سه‌ماهه درآمدی 7.11 میلیارد دلاری داشته که حتی از درآمد 5.26 میلیارد دلاری بخش ویندوز بیشتر بوده است. البته این رقم هنوز به درآمد 13.47 میلیارد دلار بخش آفیس و خدمات ابری نمی‌رسد.

با وجود رشد این کسب‌وکارها، درآمد بخش دستگاه‌های مایکروسافت با افت 9 درصدی روبه‌رو بوده است. باید دید که این شرکت در آینده چه فکری به حال محصولات سری سرفیس خواهد کرد و چگونه می‌تواند نظر مشتریان را جلب کند.

منبع خبر "دیجیاتو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.