براساس گزارش IDC، هواوی با سهم بازار 37.4 درصدی درسال 2023، صدرنشین فروش دستگاههای تاشو در چین بوده است. اپو در جایگاه دوم، آنر رتبه سوم و سامسونگ با سهم بازار 11 درصدی مقام چهارم را در فروش گوشیهای تاشو به نام خود ثبت کرده است.
رتبهبندی IDC نشان میدهد که شیائومی با سهم بازار 4.6 درصدی جایگاه ششم را به خود اختصاص داده است و لنوو در جایگاه هفتم تنها 1.4 درصد سهم دارد.
هواوی با معرفی میت X5 توانست فروش خوبی را برای خود رقم بزند و حتی از زمان معرفی این دستگاه، میزان تقاضا بیشتر از عرضه آن گزارش شده است. با این وجود سامسونگ که در بین تولید کنندگان موبایل تاشو، نامدار است نتوانسته است در بازار چین از هواوی و برخی برندهای دیگر پیشی بگیرد و با سهم بازار 11 درصد در جایگاه چهارم ایستاده است.
همانطور که گفته شد براساس گزارش IDC، هواوی با سهم بازار 37.4 درصدی در جایگاه نخست قرار دارد. اوپو با سهم بازار 18.3 درصدی در جایگاه دوم، آنر با سهم بازار 17.7 درصد در جایگاه سوم، سامسونگ با سهم بازار 11 درصد در رتبه چهارم و ویوو با سهم بازار 9.7 درصد در رتبه پنجم این قبل از شیائومی با سهم بازار 4.6 درصدی قرار گرفته است. نمودارهای منتشر شده از طریق IDC وضعیت فروش بازار موبایل تاشو را بهخوبی نشان میدهد. همانطور که نمودارها نشان میدهد لنوو با سهم بازار 1.4 درصدی در جایگاه هفتم رتبه بندی قرار دارد.
براساس گزارش IDC، بازار گوشیهای تاشو چین در سال 2023 رشد 114.5 درصدی را ثبت کرده است. میزان فروش دستگاههای تاشو به 7007 میلیون دستگاه رسیده است. در سه ماهه چهارم 2023 به تنهایی 2771 میلیون دستگاه به فروش رسیده است. محصولات جدید هواوی، اوپو و آنر به رشد فروش کمک کردهاند.
بازار دستگاههای تاشو در چین طی چهار سال گذشته از زمان عرضه اولین دستگاه تاشو به بازار در سال 2019، بیش از 100 درصد رشد داشته است. از آنجایی که این محصولات هر روز بیشتر توسعه مییابد و بهروزتر میشود، به نظر میرسد طی سالهای بعدی شاهد رشد بیشتری باشیم.
گفتنی است سهم بازار دستگاههای تاشو با قیمت بالای 1000 دلار از 81 درصد به 66.5 درصد کاهش یافته است. این به دلیل افزایش قیمت تاشوهای مقرون به صرفه در محدوده قیمت 400 تا 600 دلار است.